شناسهٔ خبر: 26858788 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رایزنی کمیته با سازمان برنامه و بودجه برای دریافت اعتبارات/ اسپانسر هنوز مشخص نیست

کمیته ملی المپیک در تلاش است با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه اعتباراتی را برای هزینه کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و المپیک جوانان بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2018 به میزبانی جاکارتا و پالمبانگ از 27 مرداد آغاز می‌شود. تیم ملی فوتبال به عنوان نخستین تیم اعزامی 12 مرداد راهی اندونزی خواهد شد. کادر سرپرستی نیز 10 مرداد به اندونزی سفر می‌کند.

اگرچه در نشست ستاد عالی بازی‌های آسیایی که در تاریخ 21 خرداد برگزار شد، اعضای ستاد تعداد ورزشکاران اعزامی به این بازی‌ها را 380 نفر اعلام کردند، اما در ادامه جلسات برگزار شده بین کمیته ملی المپیک و برخی روسای فدراسیون‌ها تغییراتی در برخی از رشته‌ها مثل شمشیربازی، ژیمناستیک و ... ایجاد شد.

این احتمال وجود دارد با نزدیکی به زمان بازی‌ها تا هفته آینده تعداد دقیق ورزشکاران اعزامی به اندونزی مشخص شود. در این دوره از بازی‌های حدود 11 هزار ورزشکار از 45 کشور آسیایی حضور خواهند داشت.

* رایزنی کمیته با سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات

سیدرضا صالحی‌امیری بعد از کسب کرسی ریاست کمیته ملی المپیک با رایزنی‌هایی که داشت، توانست اعتبارات زیادی را گرفته و به فدراسیون‌ها اختصاص دهد به طوری که با گذشت 3 ماه از سال جدید 70 درصد اعتبارات به فدراسیون‌ها اختصاص پیدا کرد.

کمیته ملی المپیک همچنین با تخصیص‌های خوبی که داشت، توانست کارهای مربوط به اعزام ورزشکاران به بازی‌های آسیایی و المپیک را انجام دهد. با این شرایط اقتصادی کمیته ملی المپیک کارهای مربوط به رزرو هواپیما و اسکان ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی را انجام داده و با وجود نابسامانی‌های مربوط به ارز، مسئولان کمیته در این خصوص نگرانی ندارند.

قرار است در طول چند روز آینده اعتبار خوبی از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار کمیته ملی المپیک قرار بگیرد تا سایر هزینه‌های کاروان که باقی مانده پرداخت شود. این احتمال وجود دارد این تخصیص در چند روز آینده به کمیته واریز شود که البته این تخصیص فقط مربوط به هزینه‌های اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی و همین طور المپیک جوانان بوینس‌آیرس است.

براساس اعلام شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، در مجموع هزینه کمک به فدراسیونها و هزینه‌های اعزام کاروانهای 600 نفره بازیهای آسیایی و 100 نفره المپیک جوانان 387 میلیارد و 776 میلیون ریال خواهد بود.

* در انتظار مشخص شدن اسپانسر

با وجود اینکه از مدت‌ها پیش کمیته ملی المپیک با یک شرکت برای تهیه البسه کاروان ایران در بازی‌های آسیایی به نتیجه رسیده و کارهای مربوط به تولید لباس انجام شده، اما در خصوص اسپانسر کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

مجید کیهانی رئیس کمیسیون بازاریابی کمیته ملی المپیک پیش از این در گفت‌وگو با فارس از مذاکره همزمان با 2 اسپانسر خبر داده بود اما هنوز این کمیسیون در خصوص انتخاب یک اسپانسر به نتیجه نرسیده است. این موضوع در نشست روز شنبه 30 تیرماه هیات اجرایی نیز مطرح شد که کیهانی اعلام کرد مذاکرات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/س

نظر شما