شناسهٔ خبر: 26857940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در غزه با ۵ شهید

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مراکز دید‌بانی مقاومت در شرق نوار غزه پنج شهید و چندین زخمی بر‌جا گذاشت.

توپخانه رژیم صهیونیستی چندین مرکز دیدبانی مقاومت فلسطین را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار داد. گفتنی است که این حمله هنگام ورود شهروندان فلسطینی به منطقه برای مشارکت در راهپیمایی بازگشت صورت گرفت.رژیم صهیونیستی با گلوله‌باران غزه، بار دیگر آتش‌بس را نقض کرد. در حالی که گروه‌های فلسطینی با آتش‌بس در غزه از دو روز قبل موافقت کرده بودند، ارتش رژیم صهیونیستی با گلوله‌باران غزه این توافق را نقض کرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به اقدام ارتش این رژیم در گلوله‌باران نوار غزه اذعان کردند. در چنین شرایطی رسانه‌های صهیونیستی از هلاکت یک نظامی رژیم صهیونیستی خبر دادند که جمعه هدف تک‌تیراندازهای فلسطینی قرار گرفت. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یک نظامی رژیم صهیونیستی هدف تک‌تیراندازهای فلسطینی قرار گرفت و کشته شد. این نظامی صهیونیست از نیروهای گشت این رژیم در مرز سرزمین‌های اشغالی با غزه بود.در این حال سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین(حماس) را تهدید به ترور کرد. «افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل، «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس را تهدید کرد و مدعی شد: هر کس متهم به تروریسم باشد از مصونیت برخوردار نیست. این سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی، مقام حماس را متهم کرد که گزینه دامن زدن به بحران در نوار غزه را انتخاب کرده است. این درحالی است که دبیرکل اتحادیه عرب خواستار تحقیقات بین‌المللی درخصوص جنایت‌های اسرائیل علیه ملت فلسطین شد. سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی به نمایندگی از احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه گفت، ابوالغیط خواهان تحقیقات بین‌المللی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و محاصره غزه توسط این رژیم است.

خبر دیگر اینکه موج محکومیت جهانی قانون نژادپرستانه مجلس رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در همین راستاسخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان ضمن محکومیت مصوبه نژادپرستانه مجلس رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: آپارتاید در فلسطین اشغالی با همت و مقاومت ملت فلسطین برچیده خواهد شد. بهرام قاسمی درخصوص تصویب قانون نژادپرستانه “کشوریهود” در مجلس رژیم صهیونیستی، ضمن محکومیت این اقدام اظهار کرد: رژیم نامشروع و نژاد پرست صهیونیستی بر اساس اشغال فلسطین و قتل عام صاحبان اصلی سرزمین آن شکل گرفته و اقدام اخیر پارلمان این رژیم تائید دیگری بر ماهیت و رویکرد نژادپرستانه این رژیم در طول ۷۰ سال گذشته است. قاسمی افزود: حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی و اقدام دولت ترامپ در انتقال سفارت این کشور به قدس و تلاش برخی از کشورهای عربی در عادی سازی روابط با غاصبان سرزمین فلسطین و عدم مجازات این رژیم به دلیل نقض قوانین و مقررات بین المللی و کشتار روزانه مردم مظلوم فلسطین، موجب گستاخی آنان در تداوم سیاست یهودی سازی فلسطین و پاکسازی قومی شده که بی شک بی ثباتی و افزایش ناامنی بیشتر را در منطقه به دنبال خواهد داشت.وزارت امور خارجه سوریه نیز تصویب قانون کشور یهود در مجلس رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد که این قانون، نژادپرستی رژیم اشغالگر را نهادینه می‌کند.حزب الله لبنان هم ضمن محکوم کردن تصویب قانون نژادپرستانه کشور یهود از سوی کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این قانون به دنبال محرومیت آوارگان فلسطینی از حق بازگشت است. میشل عون رئیس‌جمهور لبنان نیز قانون دولت یهود را تجاوزی جدید به ملت فلسطین و حق آن در تعیین سرنوشت دانست.الازهر مصر هم ضمن محکوم کردن تصویب قانون نژادپرستانه کشور یهود، این تصمیم را ناشی از سیاست‌های نژادپرستانه و کینه‌توزانه اسرائیل دانست و تأکید کرد که این اقدامات باطل در ادامه تجاوزاتی صورت گرفته که ملت فلسطین با آن روبه‌رو است.پارلمان لیبی هم ضمن اعلام مخالفت با قانون کشور یهود، آن را نژادپرستانه خواند و خواستار لغو این قانون شد.

نظر شما