شناسهٔ خبر: 26856095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مصوبه مجمع در جهت رعایت حقوق اقلیت ها بود

تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رای امروز اعضای این مجمع، به طرح حضور اقلیت های دینی در شوراهای اسلامی شهرها را، حرکت در جهت مصالح نظام، رعایت حقوق اقلیت ها و انسجام ملی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدمحمد صدر روز شنبه با اشاره به اینکه موضوع اقلیت های دینی، یک بحث کیفی و فراتر از بحث تعداد و کمیت اقلیت هاست، گفت: این کیفیت در بحث داخلی و بین المللی برای ما اهمیت دارد.
وی افزود: در داخل کشور، توجه به اقلیت ها و حقوق این شهروندان، انسجام ملی را تقویت می کند و در عرصه بین الملل، از بعد رعایت حقوق بشر و موضوعات مطرح در مجامع جهانی، دارای اهمیت است.
صدر اظهار داشت: بررسی این موضوع حدود چهار ماه در کمیسیون ها در مجمع و دبیرخانه زمان برد و مصوبه مجمع حاصل این تلاش ها است که امروز نتیجه داد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: موضوع حضور و انتخاب سپنتا نیکام در شورای شهر یزد، تنها به اقلیت زرتشتی محدود نمی شود و معتقدم که این رای مجمع، بر نگاه و انگیزه سایر اقلیت های کشور، چه اقلیت های دینی و قومی تاثیر مثبت دارد.
صدر تصریح کرد: مصوبه مجمع، خنثی کننده بسیاری از توطئه ها از جمله تلاش های رئیس جمهوری آمریکا برای به انزوا کشاندن و فشار بر ایران است.
به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقلیت های دینی می توانند در شوراهای اسلامی شهر و روستا نامزد و عضو شوند.
شبس**سیام*3061*1917

نظر شما