شناسهٔ خبر: 26852526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاریجانی درگذشت آیت الله تهرانی را تسلیت گفت

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی استاد برجسته اخلاق و فقه را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

در پیام تسلیت علی لاریجانی آمده است : ارتحال عالم جلیل القدر آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی استاد برجسته اخلاق و فقه موجب تاسف و تاثر گردید. این عالم ربانی سراسر عمر پربرکت خویش را به نشر و ترویج علوم اسلامی، حکمت آموزی و تبیین معارف اخلاقی سپری کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به روحانیت محترم و حوزه های علمیه، بیت مکرم و بویژه فرزندان ایشان برای آن سالک طریق الهی، علوم درجات از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

** پیام تسلیت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام
در پی در گذشت آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیام تسلیتی صادر کرد.
در پیام آیت الله شاهرودی آمده است: ارتحال عالم فرزانه و استاد بزرگ اخلاق آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی از علمای بزرگواری که عمر با برکت خود را صرف ترویج معارف دینی و فضائل اخلاقی نمود موجب تاثر و تاسف اینجانب شد.
این پیام می افزاید: درگذشت این روحانی مردمی و اخلاق مدار را به حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری، خاندان مکرم و فرزندان برومند و شاگردان و ارادتمندان ایشان در سراسر کشور تسلیت گفته و برای روح آن مرحوم همجواری در کنار ارواح طیبه و مطهر ائمه اطهار را خواستارم.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی که به علت نارسایی کلیوی در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان های تهران بستری بود، بامداد امروز - شنبه- 30 تیرماه 97 دعوت حق را لبیک گفت.
وی برادر بزرگ تر مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی و از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود.
سیام*3061*1553

نظر شما