شناسهٔ خبر: 26848671 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

محمدیان: یک بانو نماینده سرپرست کاروان ایران در بازی ها آسیایی شد

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان روز شنبه اعلام کرد: «مهین فرهادی زاد» رئیس کمیسیون ورزش و زنان کمیته ملی المپیک برای نخستین بار در تاریخ ورزش زنان ایران به عنوان نماینده سرپرست کاروان ورزشی اعزامی به بازی های 2018 جاکارتا در بخش زنان برگزیده شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان «فریبا محمدیان» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا درباره این انتخاب گفت: با توجه به اینکه یک سوم کاروان ورزشی اعزامی ایران به این دوره از بازی ها زنان هستند، به همان نسبت و بر اساس نیازهای فنی و قوانین رشته ها و با تصمیم «سید نصرالله سجادی» سرپرست کاروان اعزامی، یکی از بانوان با تجربه و شایسته به عنوان ناظر امور مربوط به زنان انتخاب شد .
وی افزود: تاکنون در تاریخ بازی های آسیایی و المپیکی سابقه نداشته که یک بانو نماینده سرپرست کاروان در امور بانوان شود .
معاون وزیر ورزش وجوانان اضافه کرد: این تصمیم به طور یقین انسجام بیشتری برقرار خواهد کرد و برای نخستین بار کاروانی با نشاط و منظم را در این دوره از رویدادها شاهد خواهیم بود .
محمدیان درباره پیش بینی خود از حضور بیش از 105 بانوی ورزشکار در جاکارتا اظهار داشت: با توجه به گزارش های موجود از حوزه فنی، مشاهدات عینی و همچنین دستاورد تیم های ملی در رویدادهای مختلف آسیایی و جهانی، شمار مدال های بخش زنان در بازی های آسیایی 2018 افزایش می یابد و به فراخور آن نیز در تعیین جایگاه ایران در جدول مدال ها تاثیر می گذارد .
هجدهمین دوره بازی های آسیایی از 27 مرداد تا 11 شهریور ماه و با حضور بیش از 11 هزار ورزشکار از 40 کشور به میزبانی سه شهر اندونزی برگزار می شود و بیش از 380 ورزشکار زن و مرد ایرانی از 29 فدراسیون ورزشی در این رقابت ها شرکت خواهند کرد .
همچنین برای نخستین بار بیش از 105 زن ورزشکار در بازی های آسیایی حضور می یابند و برای دومین بار در تاریخ این بازها پرچم داری کاروان به یک بانو سپرده شده است .
ایران ر هفدهمین دوره بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی با 276 ورزشکار در 22 رشته و با 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز جایگاه پنجمی را به خود اختصاص داد که سهم مدال آوری زنان در این رویداد 16 نشان رنگارنگ بود .

نظر شما