شناسهٔ خبر: 26847202 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

خشم جهان از آپارتاید غاصبان فلسطین

تصویب طرح نژادپرستانه سرزمین یهودیان در کنست رژیم صهیونیستی با مخالفت بین المللی روبرو شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­سازمان ملل متحد با تاکید بر لزوم پایبندی رژیم صهیونیستی به اصول جهانی حقوق بشر، از تصویب این طرح نژاد پرستانه و گسترش تبعیض نژادی در سرزمین های اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرد.
برخی کشورهای عربی و اسلامی به طرح اشغالگرانه کنست رژیم صهیونیستی برای یهودی کردن کامل سرزمین های فلسطینی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.
سوریه، لبنان، ترکیه، اردن و قطر تصویب این طرح را در ادامه تجاوز همیشگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و حقوق مشروع آنها و تجاوز به کرامت انسانی و نادیده گرفتن بیانیه جهانی حقوق بشر دانستند.
 اتحادیه عرب آن را مرگ دموکراسی توصیف و با آپارتاید مقایسه کرد.
شورای همکاری خلیج فارس، جنبش های حزب الله لبنان و انصار الله یمن و دانشگاه الازهر مصر نیز با محکوم کردن طرح « سرزمین یهود»، هدف از آن را محروم کردن فلسطینیان از حقوق خود دانستند.
 گروه های مختلف فلسطینی طرح نژادپرستانه سرزمین یهودیان را تلاشی مذبوحانه برای نابودی هویت فلسطین دانستند و اعلام کردند: اشغالگران با این طرح اعلان جنگ کرده اند.
 
صائب عریقات، مذاکره کننده سازمان آزادیبخش فلسطین گفته تصویب این طرح ، شرایط را برای پاکسازی نژادی اعراب در اراضی اشغالی فلسطین فراهم می‌کند.
 
طرح کنست رژیم صهیونیستی در اروپا هم که حامی سنتی این رژیم است با مخالفت روبرو شده . اتحادیه اروپا اعلام کرده تصویب این طرح حقوق فلسطینی ها را نادیده گرفته است.
 
 جمهوری اسلامی ایران هم فتنه جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را تائید دیگری بر ماهیت و رویکرد نژادپرستانه این رژیم در 70 سال گذشته دانست و آن را محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه حمایت همه جانبه آمریکا و تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با غاصبان صهیونیست موجب گستاخی آنها و تداوم سیاست یهودی سازی فلسطین شده تاکید کرد: آپارتاید در فلسطین اشغالی با همت و مقاومت ملت فلسطین برچیده خواهد شد.
 
 براساس طرح تشکیل دولت خالص یهودی، سرزمین های اشغالی فقط به یهودیان تعلق دارد و زبان عبری زبان رسمی در این سرزمین خواهد بود. همچنین حق تعیین سرنوشت حدود دو میلیون فلسطینی ساکن اراضی اشغالی 1948 برای همیشه لغو و شهروند درجه دو شناخته می شوند. شهرکسازی در مناطق فلسطینی نشین ادامه می‌ یابد و شرق و غرب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تلقی خواهد شد.
 

نظر شما