شناسهٔ خبر: 26846394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

افتتاح هشت طرح بزرگ در فارس همزمان با هفته دولت/ از عملکرد صدا و سیمای مرکز فارس راضی هستم

استاندار فارس با اشاره به اینکه از عملکرد صدا و سیمای مرکز فارس راضی هستم، گفت: در هفته دولت، هشت طرح بزرگ با ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال هم کلنگ زنی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مهندس اسماعیل تبادار، استاندار فارس امروز (30 تیر) در همایش تبیین سیاست ها و اقدامات مرکزهای استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خصوص بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در هتل شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه میلاد امام رضا (ع) نقطه عطف دهه کرامت است، گفت: شهر شیراز در تاریخ، ادب، فرهنگ و مذهب در کشور زبانزد هست.

 

وی با اشاره به اینکه اولین نظام سیاسی کشور در این سرزمین ایجاد شده است، اظهار داشت: بهترین مطالبی که بایستی همکاران رسانه ملی تبیین کنند، وضعیت امروز جامعه ماست، با تحقیق و پژوهشی که در مسائل اجتماعی دارید، به طور حتم اشراف کامل به اتفاقات کشور در شما وجود دارد و می دانید دشمن حساب می کرد که نظام ما یک نظام تک سویه است و هیچ مراوده ای با جهان ندارد و با حمایت های مقام معظم رهبری در خصوص سیاست خارجی، «برجام» به همت دولت ایجاد شد و «برجام»، سیاست اصلی نظام بود و تمام حرف و حدیث های دنیا ستیزی را نقش برآب کرد و نشان داد با دنیا نشستیم و صحبت کردیم و در راستای منافع نظام اسلامی، «برجام» را مطرح و محقق کردیم.

 

استاندار فارس با اشاره به اینکه فردی امروز آمده که قلدرمآبانه کارها را پیش می برد، اظهار داشت: تمام حرف هایی که از حقوق بشر می زند و ادعای که می کند در قاموس وی، معنا ندارد.

 

مهندس تبادار با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی با استدلال هرچه تمام تر با دنیا نشست و صحبت کرد و کسی که خلف وعده کرد، ایران نبود بلکه آمریکا بود و امروز هیچ جای دنیا نمی توانند بگویند نظام جمهوری اسلامی اهل مراودات بین المللی و مذاکره نیست، اضافه کرد: تمام دارایی اش را در خزانه داری آمریکا ردیف کرد و با همراهی تمام پلیدان سعی می کند، ایران و مردم ایران را نشانه برود.

 

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه قبل از اینکه ایران و نظام را نشانه رفته باشند، مردم را نشانه رفته اند، جنگ روانی را علیه مردم ایجاد کردند تا مردم را به تنگ آورند، یادآور شد: خرج های کشورهای حاشیه خلیج، علیه ایران قدرتمند و یکپارچه است، آنان ایران تجزیه شده را می خواهند و آنان از ایران بزرگ و یکپارچه دغدغه دارند.

 

استاندار فارس با یادآوری این مطلب که اصل ما مراوده صحیح با سایر کشورها هست، استعداد های خود را در دفاع خودمان استفاده می کنیم از همه توان برای دفاع استفاده می کنیم، اضافه کرد: ما از جنگ هشت ساله تجربه کردیم که بایستی توان دفاعی نظامی را بالا ببریم.

 

مهندس تبادار با تاکید بر اینکه آنان به دنبال ایجاد بحران هستند و از موضوع کامیون در هزاران کانال استفاده کردند ولی به لطف خداوند مشکل رفع شده است، تاکید کرد: دغدغه و نگرانی فراوان وجود دارد که کار رسانه با جدیت سخت تر از همه زمان هاست و باید خارج از سلایق و تفکرات باید در برابر دشمنی که وحدت و وفاق ملی را نشانه رفته است، ایستادگی کنند.

 

استاندار فارس با اشاره به اینکه امروز باید همه اختلاف های سیاسی را کنار بگذاریم تا نظام جمهوری اسلامی پا برجا بماند، افزود: رسانه وظیفه دارد زمینه امیدواری را در جامعه فراهم کند، من نمی گویم نقص مسئول را نادیده بگیرید، باید نقص و کاستی ها، مشفقانه در راستای رفع آن بکوشد اما این به آن معنا نیست که از توجه به مشکل مدیران چشم پوشی شود و در این روزی که همه می خواهند ناامیدی را ترویج دهند، باید امید به جامعه پمپاژ شود.

 

وی با تاکید بر اینکه سخت از عملکرد صدا و سیمای استان راضی هستم، افزود: از کارکرد صدا و سیمای استان در ابعاد مختلف فرهنگی، مذهبی، عمرانی و سیاسی بسیار راضی هستم.

 

مهندس تبادار با اشاره به اینکه همه مخالفین، مخالفت های خود را علم کرده اند، در تنگنای اقتصادی فارس در کشاورزی نقش آفرین است و 10 درصد امنیت غذایی کشور را تامین می کند، اظهار داشت: این استان رتبه 2 زراعی، در بخش دامی رتبه چهار و در مجموع رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است و سه هزار تن محصول باغی در این استان تولید می شود.

 

وی با اشاره به اینکه خشکسالی ها معاش اقتصادی کشاورزی را دچار مخاطره کرده است، اظهار داشت: باید در این راستا مدیریت موضوع بحران آب را داشته باشیم.

 

مهندس تبادار با تاکید بر اینکه در فارس 160 مرکز علمی، پارک علمی و فناوری، بنیاد نخبگان و همچنین 2 دانشگاه بین المللی با حضور 2 هزار نیرو برجسته علمی وجود دارد، گفت: زمینه های لازم حفاظت و صیانت از مسئله کشاورزی را در دستور کار قرار دهیم و جایگاه رسانه ملی در کارکرد مهم بهره وری آب، جایگاه مناسبی است.

 

استاندار فارس با تاکید بر اینکه 92 درصد از بیش از 11 میلیارد متر مکعب آب استان را کشاورزی مصرف می کند، افزود: اگر 10 درصد صرفه جویی را در دستور کار قرار دهیم می توانیم این صرفه جویی را شکل دهیم و مصرف آب نسبت به آب تجدید پذیر نگران کننده است.

 

وی خاطر نشان کرد: 82 درصد آب های کشاورزی، زیر زمینی است و در جهرم از عمق 500 متری زمین آب بیرون می آورند، این آب ها ذخیره ای برای امروز و فردای ماست و امروز در این راستا آبیاری تحت فشار و تغییر نوع کشت در دستور کار قرار گرفته است.

 

استاندار فارس با اشاره به اینکه این استان در عرصه های مختلف تاریخی، گردشگری و صنعتی سرآمد است، افزود: در معدن حرف هایی بزنیم که بیش از 90 درصد خاک نسوز کشور در فارس است.

 

به گفته تبادار، فقط پنج هزار و 600 هکتار گل محمدی دیم در داراب وجود دارد که غیر از گلاب گیری ارزش های دیگری هم دارد که استفاده از گل محمدی در میمند و داراب وجود دارد و بزرگترین انجیرستان در استهبان قرار گرفته که نیاز به فراوری آن احساس می شود و 560 هزار تن انگور از انگورستان های فارس حاصل می شود که باید فراوری ها در کنار کشاورزی مد نظر قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه جلوه های طبیعی و گردشگری فارس نمونه است، اظهار داشت: سومین حرم اهل بیت (ع)، حافظ، سعدی، مجموعه جهانی ساسانی، تخت جمشید به عنوان مهد تمدن و پاسارگاد، فضا و زمینه بسیار برجسته ای را در گردشگری فراهم کرده است.

 

استاندار فارس با اشاره به اینکه گزارشی از دستاوردهای انقلاب آماده و ارائه خواهم کرد، اما از وضع موجود اقناع نمی شوم، افزود: اگر عنوان می کنیم یک هزار و 300 کیلومتر بزرگراه داریم خوب است ولی باید بیشتر باشد، امروز 300 کیلومتر آزادراه در فارس قرار دارد و 400 کیلومتر در دست مطالعه است و همچنین نرخ بیکاری 16 و نیم درصد بوده ولی الان به 10 و هشت دهم رسیده، خوب است ولی باید بیشتر تلاش کنیم.

 

نماینده دولت در فارس با اشاره به اینکه مهمترین موضوع ما برق و آب است و 18 درصد تولید برق ما از سدها شکل می گیرد و اکنون پنج تا 6 هزار مگاوات کسری برق داریم، گفت: فارس را به عنوان کانونی از ارتباط می دانیم و توسعه آن را توسعه کشور قلمداد می کنیم چرا که فارس به تمام معنا یک ایران کوچک شده است که همه ابعاد مختلف زیارتی، گردشگری، فرهنگی، نفت و گاز و صنعتی را در خود جای داده است.

 

وی با یادآوری این مطلب که در هفته دولت هشت طرح بزرگ با ارزش 110 هزار میلیارد ریال افتتاح و حدود 80 هزار میلیارد ریال هم کلنگ زنی می شود، تاکید کرد: در سال گذشته 550 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری برای فارس هدف گذاری شده است و یک میلیارد و 30 میلیون دلار جلب سرمایه گذاری داشته ایم.

 

تبادار با تاکید بر اینکه ما باید عملیات برتر را برای خنثی سازی توطئه دشمن داشته باشیم، افزود: در این دوره با تمام توان مردم را هدف قرار داده اند می خواهند به مردم فشار بیاورند و مردم را به عصیان وادارند و دشمن می خواهد اعتراض چندین نفر کارگر شهرداری در شهرستان فسا را که حقوق شان دیر شده، جز ضدیت مردم با نظام اسلامی، قلمداد کند.

 

 

نظر شما