شناسهٔ خبر: 26845380 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

علم و بستر توسعه اقتصاد فرهنگ در ایران وجود ندارد

نصر: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، تنقیح قوانین، نظارت و واگذاری پروژه‌های سینمایی به بخش خصوصی را از جمله راهکارهای ایجاد شفافیت مالی در سینما و تبدیل آن به صنعتی سوده دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، معصومه آقاپور علیشاهی با اشاره به ضرورت شفافیت مالی در پروژه‌های سینمایی به منظور دستیابی به توسعه و سرمایه‌گذاری در این حوزه، اظهار داشت: این موضوع را باید از دو منظر پیگیری کرد ابتدا از منظر اقتصاد فرهنگی چراکه این نوع از  اقتصاد در جامعه ایران نه به لحاظ علمی و نه عملی جدی گرفته نمی‌شود در حالی که اقتصاد فرهنگ از سال 1990 در کشورهای توسعه‌یافته علاوه بر تدریس مورد توجه دولت و سرمایه‌گذاران نیز قرار گرفته است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علم، تخصص و بسترهای لازم توسعه اقتصاد فرهنگ در ایران وجود ندارد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت پروژه‌های سینمایی یا هر پروژه دیگر فرهنگی و هنری، اقتصادی و سرمایه‌ای شوند.

وی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواست در این راستا ابتدا تنقیح قوانین کرده و قوانین دست و پا گیر را که حتی یکدیگر را نقض می‌کنند حذف و اصلاح کنند و اضافه کرد: درواقع قوانین باید با توجه به تغییرات فرهنگی جامعه به روز شوند.

آقاپورعلیشاهی با بیان اینکه دولت فعالیت در عرصه فرهنگی و هنری را به بخش خصوصی بسپارد و به نظارت قانع باشد، اضافه کرد: البته نظارت با مچ‌گیری تفاوت دارد که متاسفانه آنچه بیشتر در حوزه فرهنگ مشاهده می‌شود مچ‌گیری است تا نظارت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تنقیح قوانین و نظارت و واگذاری پروژه‌های سینمایی به بخش خصوصی از جمله راهکارهای ایجاد شفافیت مالی در پروژه‌های سینمایی و تبدیل سینما به صنعتی سوده و اقتصادی به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما