شناسهٔ خبر: 26837966 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرزاده بیان کرد:

هم مسیر آموزش به انحراف رفته است؛ هم پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه آموزش در مدارس صرفا ناظر به موفقیت در کنکور است، نسبت به انحراف مسیر «آموزش» و «پرورش» هشدار داد.

صاحب‌خبر -

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در جنبه‌های آموزشی، تربیتی و مالی ورشکسته شده است، گفت: محتوا و حجم مطالب آموزشی در مدارس تناسب کافی با ساعات آموزشی و نیاز جامعه ندارند، همچنین شیوه‌های تربیتی نیز با مسائل روز جامعه هم‌خوان نیست به همین دلیل باید هشدار داد چراکه این به معنای در خطر بودن نسل دیگری است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا به امروز تمام تلاش‌ها بر روی آموزش به منظور موفقیت در کنکور بوده است در صورتی که نیازها در خارج از مدرسه چیز دیگری است، ادامه داد: مسیر تربیت نیز همچون آموزش در آموزش و پرورش به انحراف کشیده شده چراکه تعلیمات تربیتی با مشکلات و آسیب‌های روز جامعه همخوانی ندارند.

وی بیان کرد: انتخاب معلمان از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هایی به غیر از دانشگاه فرهنگیان که در سیستم و شرایطی به غیر از آموزش و پرورش دیگری رشد کرده‌اند خود نیز اقدامی در راستای ورشکستی آموزش و پرورش است چراکه آن‌ها در راستای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش رشد نکرده‌اند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شیوه آموزشی بر اساس قبولی در کنکور برخلاف اهداف بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، افزود: متاسفانه پس از گذشت سالیان دراز مسئله مطالبات فرهنگیان همچنان مطرح است و دولت‌ها اراده و توانی برای حل مشکلات این قشر از جامعه را ندارند که این خود علاوه بر ورشکستگی مالی  بر ورشکستگی مدیریتی در این سیستم نیز صحه می‌گذارد.  

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر آموزش و پرورش در اولویت دولت‌ها قرار بگیرد می‌تواند مشکلات آن را با تمرکززدایی، تفویض اختیار، کوچک سازی و درآمدزا کردن آموزش و پرورش کاهش داد./

پایان پیام  

نظر شما