شناسهٔ خبر: 26837001 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح خط جدید آبرسانی شهری در آبادان

خط ۱۰۰۰ انتقال آب در آبادان پس از ۱۰ سال وارد مدار شد، این خط انتقال آب غدیر را به ۱۲ نقطه پرجمعیت پمپاژ می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان, این خط آبرسانی که از ایستگاه پمپاژ ثامن الائمه به تلمبه خانه جمشید آباد وصل می شود هفته قبل به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و در شامگاه جمعه ۲۹ تیر با حضور استاندار خوزستان رسما افتتاح شد.
با وارد مدارشدن این خط انتقال در مسیری به طول ۱۲ هزار و ۶۰۰ متر روزانه ۱۰۰ هزار متر مکعب آب غدیر به ۱۲ نقطه پر جمعیت پمپاژ می شود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2422522" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2182125/2422522?width=400&height=300"></script></div>

 این طرح ۱۰ منطقه شهری آبادان شامل ذوالفقاری، سده، جمشيد آباد، الوانيه، شطيط، شهرك ولیعصر، آبادان مركزی، كارون، احمدآباد و طيب و همچنین دو شهر ساحلی چوئبده و اروندکنار را در بر می گیرد.

استاندار خوزستان در مراسم افتتاح خط آبرسانی ثامن الائمه آبادان گفت: فراهم کردن شرایط اولیه آب شرب جزو حقوق اولیه مردم است و حکومت خوب، حکومتی است که نسبت به مردم پاسخگو باشد و به خواسته‌های مردم تمکین کند. 

دکتر شریعتی افزود: خط آبرسانی ثامن الائمه به صورت استاندارد ۲سال طول می‌کشید و باید در اسفند ماه به پایان میرسید که با تاخیر انجام شد. خشکسالی و شوری آب مشکلات مضاعفی ایجاد کرده بود اما تلاش کردیم و با تدبیر در تیرماه این پروژه انجام شد. 

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: شرایطی به وجود آمد که دلنگرانی و گلایه‌مندی به حق مردم آبادان، خرمشهر و تا حدودی شادگان را شاهد باشیم و در این فرصت با شرایط سخت‌تری مواجه شدیم و نسبت به مردم احساس شرمندگی میکنیم ولی با تلاش و بسیج شدن نیروها تا پانزده تیر ماه کار انجام شد. 

او گفت: با بهره برداری از مخزن دومی که قرار است در مردادماه تکمیل شود تامین آب شرب آبادان، خرمشهر و شادگان با خط لوله دوم بیشتر و پایدار خواهد شد. 

استاندار تاکید کرد: حتما باید برنامه‌ریزی به شکلی باشد که اروندکنار و چوئبده در روز به طور میانگین ۶ ساعت آب غدیر را داشته باشند و آبفای روستایی باید تلاش خود را بیشتر کند و پروژه‌های آبرسانی با جدیت پیگیری شود. 

نظر شما