شناسهٔ خبر: 26833317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مبارزه سرسختانه بي نتيجه با مواد مخدر در اندونزی

صاحب‌خبر -

­

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه، کارشناسان روز جمعه اعلام کردند مبارزه سرسختانه با مواد مخدر در اندونزی نتایج اندکی به دنبال داشته است.
مبارزه با مواد مخدر از اولویت های اندونزی است که در آنجا قانونگذاری علیه مواد روان گردان از سخت گیرانه ترین قانونگذاری ها در جهان به شمار می رود و ده ها تبعه خارجی از جمله یک فرانسوی به اعدام محکوم شده اند، اما کارشناسان معتقدند این مبارزه نتیجه چندانی نداشته است.
یک تبعه دیگر فرانسوی به نام میشائل بلان در سال 1999 در حالی که 3/8 کیلو حشیش به همراه داشت در بالی بازداشت شد، وی قرار است روز شنبه بعد از 14 سال حبس و چهار سال ممنوعیت ترک مجمع الجزایر اندونزی در جنوب شرق آسیا، به فرانسه عزیمت کند.
این فرانسوی از مجازات اعدام نجات یافت. در اندونزی هر فردی که با پنج گرم مواد یا بیشتر، خواه هروئین یا حشیش بازداشت شود، از لحظه ای که قاضی آن را قاچاق مواد مخدر تلقی کند، ممکن است، به مجازات اعدام محکوم شود.
جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی سال گذشته به پلیس دستور داده بود به طور نظام مند به طرف قاچاقچیان احتمالی از جمله خارجی ها در صورتی که در محل بازداشت خود مقاومت کنند، شلیک کند.
از زمان به قدرت رسیدن ویدودو در سال 2014 که «جنگ علیه مواد مخدر» را اعلام کرد در اندونزی حداقل 18 نفر به جرم قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند و حکم آنها اجرا شده است. بیشتر این افراد خارجی بودند.

نظر شما