شناسهٔ خبر: 26833210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در نماز جمعه این‌ هفته مراکز استان‌ها چه گذشت؟

از وجوب صرفه‌جویی در مصرف آب و برق تا لزوم تحول در رویکرد اقتصادی دولت

نماز جمعه این‌هفته مراکز استان در سراسر کشور با توجه به پیش رو بودن دهه کرامت رنگ و بوی رضوی به خود گرفت. لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق توسط مردم و نیاز به تغییر رویه در رویکرد اقتصادی دولت نیز از توصیه‌های‌ ائمه جمعه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سردبیری استان‌های خبرگزاری فارس، خطبه‌های نماز دشمن‌شکن جمعه این هفته نیز در سراسر کشور برگزار شد. با توجه آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا (ع) اشاره به کرامات آن امام جلیل القدر و  توصیه‌های ایشان به شیعیان در خطبه‌ی اول بیشتر استان‌ها به چشم می‌خورد. در خطبه‌ی دوم نیز با تأکید به کمبود آب و بحران برق  در کشور، از مردم صرفه جویی در مصرف درخواست شد. مشکلات اقتصادی و لزوم تغییر در تیم اقتصادی دولت نیز توسط ائمه جمعه سراسر کشور به دولتمردان گوشزد شد. ائمه جمعه مدیریت قطعی ‌های برق در کشور و اطلاع‌رسانی مناسب مسؤولین به مردم را خواستار شدند.

 

مردم خواستار برخورد قاطع با تاراجگران بیت المال هستند

 آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای قدس قم برگزار شد اظهار کرد: مسؤولان باید متوجه شوند که برای حل مشکلات اقتصادی به امیدهای واهی و دشمنان نباید دل ببندند، با نشستن پشت میز و تشکیل جلسات بی خاصیت مشکلات مردم حل نمی شود.

مفسدان اقتصادی پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی علیه نظام هستند و به همین دلیل مردم خواستار برخورد قاطع با تاراج‌گران بیت المال و مفسدان هستند

امام جمعه قم گفت: با مفسدان اقتصادی از خدا بی خبر نمی توان با نرمی برخورد کرد و نرمش با مفسدان اقتصادی به ضرر دستگاه اجرایی است.

وی تأکید کرد :مسؤولان باید بدانند که مفسدان اقتصادی پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی علیه نظام هستند و به همین دلیل مردم خواستار برخورد قاطع با تاراج‌گران بیت المال و مفسدان هستند.

 

ایران توان برقراری رابطه فعال با سایر قدرت‌ها را دارد/ وضعیت بحرانی آب در آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به سفر مشاور رهبری به روسیه اظهار کرد: سفر آقای ولایتی به عنوان مشاور رهبری به روسیه در هفته اخیر حامل پیام بزرگی بود، به طوری که یکی از مهم‌ترین تحولات این هفته در منطقه پیامدهای این سفر است.

مردم فساد و تبعیض را تحمل نمی‌کنند و گله مند هستند، از این‌رو مسؤولان سه قوه باید دست در دست دهند تا مسئله عدالت تحقق بافته و فقر و فساد رفع شود

 

وی ادامه داد: البته رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که به حرف مردم گوش دهید، چراکه مردم از فساد شکایت دارند؛ مردم فساد و تبعیض را تحمل نمی‌کنند و گله مند هستند، از این‌رو مسؤولان سه قوه باید دست در دست دهند تا مسئله عدالت تحقق بافته و فقر و فساد رفع شود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر مقابله با توطئه اقتصادی دشمن گفت: توده‌های مردم باید از مسأله اسراف غافل نبوده و آن را انجام ندهند، از زیاده‌روی و ولخرجی دوری کنند، چراکه رعایت آن به نفع مردم و مستضعفان خواهد بود.

 

تیم اقتصادی دولت برای رفع مشکلات تلاش کند

 آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان گفت: تیم اقتصادی دولت با بهره‌گیری از مشورت اقتصاددانان برای رفع مشکلات اقتصادی و درد مردم تلاش کند. همه مسؤولین استان‌ها وظیفه دارند تا به دردهای مردم گوش دهند و در جهت رفع مشکلات گام بردارند.

وی افزود: سعی کنیم صفات امام رضا(ع) یعنی رازداری، بردباری و سوم صبر را یاد بگیریم تا ان‌شاءلله بتوانیم راه این امام معصوم و پیشوا شیعیان را به درستی انجام دهیم.

 

آمریکا در تحقق معامله قرن شکست خواهد خورد

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با اشاره  به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون در کشورمان گفت: آمریکایی‌ها در کشورمان سه حقوق می‌گرفتند که یکی از آنها حق زندگی در بین وحوش بود. و  اگر یک آمریکایی در کشورمان جرمی را مرتکب می‌شد باید در آمریکا و توسط دادگستری آنها مورد محاکمه قرار می‌گرفت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، آمریکا تلاش دارد که معامله قرن را عملی سازد، افزود: همانطور که رهبری هم فرمودند، هرگز این اتفاق عملی نخواهد شد و دشمن در این توطئه هم شکست خواهد خورد‌.


 
لزوم شکستن سکوت مسؤولان در برابر قطعی‌های مکرر برق و گرانی‌ کالاها

آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام بر لزوم شکستن سکوت مسؤولان در برابر قطعی‌های مکرر برق و گرانی‌ کالاها تاکید کرد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بدون تردید اعلام برائت از مشرکین در مراسم حج توسط میلیون‌ها زائر بیت‌الله الحرام زمینه‌ رهایی ملت‌های مسلمان از یوغ جهانخواران و مفسدان عالم رژیم‌های آمریکا و صهیونیستی و آل سعود و آزادسازی حرمین شریفین از اسارت مزدوران آمریکاست.

 

دولت برای حل مشکلات گام عملی بردارد/ حاجیان فریب بازارهای عربی را نخورند

حجت‌الاسلام محمد قاسمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری ضمن تبریک دهه کرامت گفت: دشمنان بدانند ملت ما زیر بار حرف زور نمی‌رود و خودجوش بر ضداستکبار شعار می‌دهد.

شناسنامه ساری مسجد جامع است و تقاضا داریم هرچه سریع‌تر ساخته شود

 

وی افزود: آتش‌سوزی مسجد جامع ساری گفت: شناسنامه ساری مسجد جامع است و تقاضا داریم هرچه سریع‌تر ساخته شود.

 

مفسد اقتصادی ستون پنجم دشمن است/ دولت در تغییر کابینه به ظرفیت نخبگان توجه کند

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه اگر که بنا است کابینه تغییر کند، کابینه جدید باید سه ویژگی داشته باشد گفت: اول اینکه از ظرفیت‌های تمام جناح‌ها  تمام انسان های نخبه استفاده کرده و روی قدرت یک جناح تکیه نکنید،  دوم اینکه کسانی را بیاورید که بدانند آمریکا و اروپا با ما دشمنند و مثل یک سرباز در جنگ اقتصادی عمل کرده و با تکیه بر توان داخلی برنامه های خود را پیش ببرند و خصوصیت سوم این باشد که در حل مشکلات ببینند ما چه داریم.

وی با بیان اینکه آستان قدس از مدیریت حرم به مدیریت عظیم محرومیت‌زدایی و اشتغال در همه کشور تبدیل شده است، ادامه داد:  چه خوب است که مسؤولان حرکات و برنامه‌های آستان قدس را هم در اشتغال‌زایی و هم در فقرزدایی الگوی عملیاتی قرار دهند، چراکه آستان قدس در یک پهنه محدود اقتصادی دست به این حرکت بزرگ  زد.

 

قدردانی امام جمعه سنندج از حضور مردم در کنار خانواده‌های جانباختگان تصادف اخیر

 ماموستا عبدالرحمان خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار کرد: مردم مسلمان استان کردستان همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند.

امام جمعه سنندج از حضور مردم در مجلس ختم جانباختگان تصادف اخیر در مسجد جامع سنندج تقدیر کرد و گفت: مردم با حضور در کنار خانواده‌های جانباختگان این حادثه تلخ همدری خود را بیان کردند و موجب تسلی خاطر آنها شدند.

 

بلای جان جامعه دانشمندان بی‌ایمان هستند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت رضا(ع) گفت: امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه باید فکر کنیم که مشکل کجاست؟ اضافه کرد: مشکل از کار خودمان است و اگر آن را حل نکنیم از هیچ راهی خل نخواهد شد، بنابراین حل مشکلات نیازمند تفکر است.

عبادی در پایان اعلام کرد: خداوند رمزها و گنج‌های زیادی را به انسان عطا کرده که استفاده درست از این گنج‌ها نیازمند مرد میدان عمل است که از آن استفاده کند.

 

نکوهش فرهنگ مصرف بیش از حد در جامعه و گرایش به تجمل‌گرایی

حجت‌الاسلام محمد جوادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به دهه کرامت و تبریک این ایام به نمازگزاران اظهار کرد: باید نسل جوان را با سیره حضرت رضا(ع) آشنا کنیم، توجه به مباحث دینی و دوری از گناه را اصل این سیره دانست و دستگیری از محرومان و کمک به نیازمندان را از موضوعاتی عنوان کرد که باید در اولویت زندگی مردم باشد.

جوادی با تأکید بر اینکه باید سیره رضوی را در جامعه جاری و ساری کنیم، دهه کرامت را بهترین زمان برای این مهم دانست و خواستار توجه به آن شد.

اقتصاد کشور دچار بیماری مزمن است/ مردم در جریان برخورد با مفسدان اقتصادی قرار گیرند

 آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان که در مصلای سمنان برگزار شد، گفت:
وی با اشاره به لزوم برخورد با مفسدان اقتصادی و ارائه گزارش به مردم اظهار داشت: بسیاری از دردهای جامعه به گوش مسؤولان می‌رسد؛ اما برخورد خبری ندارند، در حالی که در جامعه مردم‌سالار دینی باید مردم در جریان این برخوردها قرار گیرند.

امام جمعه سمنان همچنین به زائرانی که راهی خانه خدا می‌شوند، توصیه کرد: شما نماینده مردم ایران هستید که 300 هزار شهید تقدیم انقلاب کردند و باید در کشور بیگانه عزت جمهوری اسلامی را حفظ کنید.

شاهچراغی با اشاره به شکل‌گیری و فعالیت ستاد جشن 40 سالگی انقلاب بیان کرد: این ستاد فعالیت خود را با شعار افتخار به گذشته و امیدواری به آینده شروع کرده و اکنون در 40 سالگی انقلاب هستیم و باید جشن 40 سالگی باشکوه خاص برگزار شود.

 

باید کسانی را که با شایعه‌پراکنی مردم را ناامید می کنند لعنت کرد

حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی اعظم در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر یاسوج با تبریک دهه کرامت و ششم ذی‌القعده سالروز بزرگداشت حضرت احمد‌بن موسی‌ شاهچراغ(ع) گفت: متأسفانه در استان شاهد تعصبات بی‌جای قومی و قبیله‌ای هستیم که باید مردم به جای این کارها غیرت دینی داشته باشند.

موسوی‌اعظم بیان کرد: باید با کسانی که با سخنان بی‌پایه و اساس شایعه‌پراکنی می‌کنند و با بزرگ‌نمایی مشکلات، بین مردم یاس و ناامیدی ایجاد می‌کنند را لعنت کرد.

 

آل سعود به جای جنایت بکوشد مراسم حج را بهتر برگزار کند

 آیت‌الله قربان علی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اراک اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف برق و آب از واجبات امروز کشور است.

آل سعود باید به‌جای جنایت علیه مردم یمن و منطقه بکوشد مراسم حج را به بهترین نحو ممکن برگزار کند

 

وی بیان داشت: آل سعود باید به‌جای جنایت علیه مردم یمن و منطقه بکوشد مراسم حج را به بهترین نحو ممکن برگزار کند، در حادثه منا اکثر افرادی که به شهادت رسیدند براثر بی‌تدبیری مسئولان عربستان بود.

 

مسؤولان در برابر دشمن زبان گویا و دلی نترس داشته باشند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به سالگرد تاسیس شورای نگهبان، این نهاد مقدس را جزو ضروری تریننهادها در نظام اسلامی دانست و عملکرد آن را قوت دهنده برای مصوبات مجلس عنوان کرد.

حجت الاسلام قریشی، ادامه داد: سپردن امورات به بخش خصوصی و نیز مبارزه با قاچاق کالا جزو اصلیترین دغدغه‌ها و خواسته‌های رهبر است که باید در سطح استانی هم پیگیری شود.

وی، بیان داشت: داشتن روحیه قوی در دولتمردان باید همیشگی بوده و در این زمینه باید با قدرت به امورات خود رسیدگی کنند. همچنین زبان گویا و دلی نترس جزو ضروریات یک مسؤول است که دولتمردان هم باید با بهره‌گیری از این شرایط در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

 

شرایط سخت، خدمت جهادی می طلبد

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر یکی از اهداف مهم دشمن، را تفرقه میان مردم و روحانیت برشمرد و اظهار داشت: دشمن برای رسیدن به هدف خود که ایجاد مشکل در نظام اسلامی است، برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده که برای شکست اهدافش، باید اتحاد و انسجام  مردم با روحانیون تقویت شود.

 وی با بیان مشکلات مربوط به آب و برق در این استان، خواستار توجه ویژه دولت به استان بوشهر شد و خاطرنشان کرد: مسئولان با کار جهادی و تلاش مضاعف مشکلات موجود در استان را رفع کنند، ضروری است مسئولان در شرایط سخت، خدمت جهادی خود را به مردم افزایش دهند.

 

کشور معطل برجام اروپایی نشود

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: مشکلات را نیازمند عزم جزم و دوری از جلسات موقت و برخورد قاطع با مفسد و فساد دانست برخورد و ارتباط دولت با مردم نزدیک‌تر باشد و تا ارتباط تعاملی ایجاد شود.

توانایی ایران با حضور متخصصین داخلی زیاد است و باید زمینه رشد به جوانان مؤمن و متخصص داده شود تا گره‌ها باز شده و کشور معطل برجام اروپایی نشود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین از تذکر رهبر انقلاب در خصوص عدم گره زدن مشکلات با مذاکرات اروپاییان گفت و ادامه داد: توانایی ایران با حضور متخصصین داخلی زیاد است و باید زمینه رشد به جوانان مؤمن و متخصص داده شود تا گره‌ها باز شده و کشور معطل برجام اروپایی نشود.

 

حج نماد اقتدار عظیم جهان اسلام است/ رئیس جمهور آمریکا در توهمات صدامی به سر می‎برد

آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‎های امروز نماز جمعه  مرکز استان لرستان گفت: حج همایشی باشکوه از بندگی در برابر خداوند متعال است که افراد با ایمان از شرک و هوای نفسانی بیرون آمده و به خدا تقرب می‌یابند.

وی در ادامه به سخنان اخیر ترامپ مبنی بر امیدواری برای مذاکرات مجدد با ایران اشاره و تصریح کرد: امروز رئیس جمهور آمریکا دچار همان توهمات صدام شده است، اما آمریکایی‎ها باید بداند این خواب هرگز تعبیر نخواهد شد.

 

حجاج مایحتاج خود را از داخل کشور تهیه کنند/ مبادا به اقتصاد وهابیت کمک کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز موسم حج گفت: حجاج بدانند که سفیر انقلاب اسلامی و نمایندگان مردم متمدن و رشدیافته ایران هستند.

وی با تأکید بر اینکه حجاج مایحتاج خود را از داخل کشور تهیه و از این طریق به اقتصاد و تولید داخل کمک کنند، افزود: مبادا به اقتصادی که در خدمت وهابیت و استکبار جهانی است کمک کنیم.

 

نقشه راه اقتصادِ باثبات و مقاوم هرچه زودتر تدوین شود

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز گفت: دولت باید نقشه راه اقتصادِ با ثبات و مقاوم را هرچه زودتر تدوین، تبیین و مشخص کند تا مردم بدانند حرکت اقتصادی کشور چه منافعی برای آن‌ها در پی خواهد داشت، ضمن اینکه جریان‌های سیاسی نیز نباید از شرایط بحرانی و کنونی کشور سوءاستفاده کرده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و همه باید در پی تعالی و رفع مشکلات کشور باشیم.

وی همچنین گفت: حرم مطهر شاهچراغ (ع) و حوزه‌های علمیه و دینی این شهر باید به مرکز تولید و ترویج فکر و اندیشه اسلامی و انقلابی تبدیل شوند چراکه این ظرفیت در شیراز وجود دارد.

 

لزوم تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای عبور از مشکلات اقتصادی

 حجت‌الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین در مسجدالنبی این شهر اظهار داشت: باید امروز با جلب توجه مردم و همچنین استفاده از ظرفیت‌های آنها بخش خصوصی را برای حرکت دادن چرخ‌های اقتصادی و همچنین اشتغال در جامعه فعال کنیم چراکه برخورد قاطع با قاچاقچیان و متخلفان اقتصادی می‌تواند گشایش عظیمی را در این حوزه ایجاد کند که اینها همه مورد تاکید مقام معظم رهبری است.


نکونام با اشاره به اینکه امروز این واقعیت در جهان روشن شده که آمریکا دیگر قدرت جهانی نیست، گفت: اگر آمریکا به این روز افتاده به‌خاطر اقتدار جمهوری اسلامی و ضعف‌های درونی خودش است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه حرف نوِ انقلاب اسلامی و نسخه تعامل جهانی که ایران ارائه داده در دنیا جا باز کرده است، افزود: اکنون قدرت‌های بزرگ دنیا دریافته‌اند که باید با ایران کنار بیایند و تعامل کنند؛ تعامل براساس احترام متقابل.

 

اروپا می‌خواهد ایران را با ایجاد فضای فرسایشی در تنگنا قرار دهد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) با گرامیداشت فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد:  حدیث «سلسله الذهب» بخش مهمی از تلاش‌های امام رضا (ع) در مسیر تشریف‌فرمایی‌شان به ایران بود.

امام‌جمعه رشت با اذعان به اینکه الگوی تربیتی اسلامی مانع انحراف خانواده‌ها می‌شود تصریح کرد: تمامی اندیشمندان اجتماعی به نتیجه رسیده‌اند که الگوبرداری از مبانی تربیت اسلامی سبب موفقیت خانواده‌ها می‌شود و حتی مسیحیان نیز فاصله گرفتن از خدا و دین را عامل اصلی بروز معضلات اجتماعی در کشورهای غربی می‌دانند.

 

60 موسسه بین‌المللی برای حمله فرهنگی به ایران فعالیت می‌کنند

آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: 60 موسسه بین‌المللی فرهنگی فقط برای تاثیرگذاری بر فرهنگ مردم ایران اسلامی تلاش می‌کنند و بر موضوع تخریب بنیان خانواده‌ها و بی‌هویت کردن جوانان سرمایه‌گذاری و طراحی کرده‌اند و لذا میز ایران در سرویس‌های جاسوسی دنیا، بیشترین مشتری را دارد.

عاملی افزود: متأسفانه وزیر آموزش و پرورش این هفته نسبت به زبان‌های مادری خبطی را مرتکب شد و سوژه عظیمی به دست معاندین داد و ما ضمن مخالفت با سخن وی، دولت‌مردان را دعوت می‌کنیم حساب شده حرف بزنند.

 

حج با فلسفه تقویت دین واجب شده است/ برخی گناهان جز در عرفه بخشیده نمی‌شوند

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان اظهار داشت: حج یک واجب جامع است ابراز داشت: از آنجایی که بعضی از گناهان، جز در عرفه بخشیده نمی‌شوند باید قدردان روز عرفه بود و از این فرصت طلایی در تهذیب نفس و بخشش گناهان بهره برد.

وی گفت: مردم تنها یک حرف دارند و آن هم برخورد جدی با مفسدان اقتصادی است، در صورتی که دولت با زالوصفتان در اقتصاد کشور و مفسدان اقتصادی برخورد کنند، مردم بیش از همیشه به خط و راه خود ادامه می‌دهند.

 

گره زدن سرنوشت کشور به مذاکرات اشتباه است

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده در خطبه های نماز  جمعه امروز  اهواز گفت: خوزستان سهم منصفافه خود را نه از نفت دریافت کرده و نه از مشتقات نفت، پتروشیمی‌هایی که در بندرماهشهر هستند چندین برابر پیش از انقلاب در حال فعالیت هستند و این برای ما افتخار است، اما چقدر سهم خود را بابت محیط زیست پرداخت کرده اند؟ همه این قوانین باید پیگیری شود و بوسیله آن زیرساخت ها را تقویت کنیم، از اصراف پرهیز کنیم.

خطیب جمعه اهواز با اشاره به مذاکره سران کشور با اروپایی‌ها، تصریح کرد: گره زدن سرنوشت کشور به این مذاکرات اشتباه است و باید از درون با فساد مبارزه شود، این مبارزه در رده اول از دورن خود دولت باید صورت پذیرد، دولت باید انتقاد صحیح را بپذیرد و کارشناسان رسانه‌ها و خود مردم باید در راس این پرسش‌ها باشند، دولت می‌تواند بر مشکلات غلبه کند به شرط اینکه این مسائل را رعایت کند.

 

نقشه شوم رژیم صهیونیستی برای فلسطین بی‌نتیجه است/ لزوم مقابله با اخلالگران اقتصادی

 آیت‌الله شیخ مصطفی علما ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار داشت: نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای موضوع فلسطین، عنوان کرد: این توطئه‌ها بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری راه به جایی نمی‌برد.

وی در پایان مناسبت‌های تقویمی همچون روز بزرگداشت احمد ابن موسی(ع)، سوم مردادماه سالروز تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون اشاره کرد و توضیح داد: امام راحل پس از اینکه زوایای این قانون ننگین که توسط شاه پذیرفته شده بود را آشکار کردند، از کشور تبعید شدند.

 

استفاده صحیح از منابع داخلی در مقابل فشار اقتصادی دشمن به کارمان می‌آید

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج در جمع نمازگزاران گفت: مریکا باید این را بداند که ایران هرگز تسلیم نمی‌شود، اگرچه دشمنان می‌خواهند اقتصاد ما را تضعیف کنند، اما راهکار آن در این برهه از هجمه وارد آمده توسط دشمن، صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع است، همچنین باید بدانیم که امروز هر اندازه که می‌توانیم باید به تولید داخلی کمک کنیم و دولت هم باید اقدامات لازم را برای مقدمه این کار آغاز کند تا مردم تشویق و ترغیب شوند.

امام‌ جمعه کرج با بیان اینکه دولت باید بخش اقتصادی کشوری را جدی بگیرد و با دقت بیشتری به نظارت‌های بازار ورود کند، گفت: این نظارت‌ها باید دوچندان شود تا اعتماد عمومی شکل گیرد، همچنین طبق توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی اصحاب رسانه نیز موظف هستند به‌ دور از سلیقه شخصی به فرهنگ‌سازی و انتقاد سازنده بپردازند.

 

برای بهبود معیشت مردم منتظر نتایج برجام نباشید/ در جنگ اقتصادی دشمن پیروزی با ماست

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در جمع نمازگزاران شهر کرمان از افراط و تفریط و خطرات آن گفت و اظهار داشت: دولت باید برای اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کرده و وضعیت معیشت مردم را بهبود ببخشد و منتظر برجام و نتایج آن نباشد.

دولت باید برای سامان دادن به اقتصاد جهاد کند، انگیزه و اراده بالا داشته باشد با روحیه انقلابی و تلاش شبانه‌روزی حرکت کند

 

امام جمعه کرمان، دولت را به روحیه انقلابی و تلاش شبانه‌روزی فراخواند و ادامه داد: دولت باید برای سامان دادن به اقتصاد جهاد کند، انگیزه و اراده بالا داشته باشد، چراکه با ساعت کار معمولی و از ساعت خاص تا ساعت خاص، نمی‌شود این راه را پیش برد.

 

دلارها را به کسانی دادند که در فکر سفر به کشورهای خارجی و تفریح هستند

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: آمریکا جنایتکار است و برخی نمی‌دانند هزینه تسلیم شدن، بیشتر از ایستادگی است؛ امروز برنامه دشمن، شکاف ملت و نظام است و توجه داشته باشید برخی صحبت‌ها در مورد تسلیم شدن، کوته‌فکری است.

میردامادی افزود: دلارها را ارزان به کسانی دادند که در فکر سفر به کشورهای خارجی و تفریح هستند اما برخی کالاهای مهم ارز نگرفتند.

 

رفع مشکلات کشور معطل برجام نماند/ نقش مردم در اداره کشور جدی گرفته شود

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: نخستین شرط عبور از مشکلات موجود، تهیه نقشه راه اقتصاد با ثبات است تا مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خود را بدانند و با احساس ثبات و آرامش به فعالیت اقتصادی بپردازند و دولت را هم کمک کنند.

امام جمعه دماوند گفت: مسؤولان باید با انگیزه، شجاع و روحیه قوی داشته باشند تا در این جنگ اراده‌ها برابر هجمه روانی دشمنان انقلاب پیروز شوند.

 

دلالان از فرآیند توزیع کالا حذف شوند

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد گفت:  دولتمردان و نهادهای نظارتی و ذی‌ربط باید با جدیت مانع بروز فساد و رانت در فرآیند واردات کالا، خصوصی‌سازی‌ها و فروش شرکت‌ها و اموال دولتی شوند.

ناصری حذف واسطه‌ها در فرآیند واردات و توزیع کالا را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید تلاش کند تا شرکت‌های بزرگ واسطه‌ای و دلالان بازار را از سر راه بردارد، چراکه این مهم، آرامش و ثبات بازار را به دنبال خواهد داشت.

مدیران برای قطعی برق برنامه‌ریزی درست داشته باشند

 آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: همین الان در بخش‌های شمالی استان با تانکر آب‌رسانی می‌کنند، برخی از روستاها دو هفته یکبار یک با تانکر آب می‌رسانند که این همه تقاضا برای صرفه‌جویی از سوی مسؤولان به خاطر کمبود شدید آب است که لازم در این خصوص برای کسانی که بی‌رحمانه آب را اسراف و هدر می‌دهند برخورد شدید قرار دهند.

وی افزود: چند روز پیش در خصوص قطعی برق به من خبر دادند، یکی از مرغ‌داری‌ها بر اثر گرما شدید و همچنین قطع برق ضرر هنگفتی دیده است، مدیران برق باید برای کسانی که سرمایه‌گذاری کردند برنامه‌ای ارائه دهند.

انتهای پیام/الف

نظر شما