شناسهٔ خبر: 26833104 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت‌الله مدرسی: مراقب بازشدن درهای جهنم به روی عراق باشید

ابنا

یکی از مراجع تقلید عراق نسبت به تبعات احتمالی اعتراضات اخیر و تاخیر در تشکیل دولت جدید در این کشور هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی سید محمدتقی مدرسی از مراجع تقلید عراق نسبت به بازشدن درهای جهنم به روی کشورش در اثر تبعات احتمالی اعتراضات اخیر و تاخیر در تشکیل دولت جدید هشدار دادند.

این مرجع تقلید تاکید کردند که حوادث اخیر(اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف جنوب و مرکز عراق) نشان داد در حوزه ارتباط میان شهروندان و دستگاه های خدمات رسان خلل هایی وجود دارد.

ایشان گفتند: این خلل ها سبب شد عده ای از اعتراضات اخیر مردم سوء استفاده کرده و دست به کارهای غیرقابل قبول و غیرمتمدنانه بزنند.

این مرجع تقلید همچنین از مسوولان دولتی به دلیل ضعف در تامین خدمات لازم برای شهروندان انتقاد کردند.

آیت الله العظمی مدرسی همچنین از تاخیر ناموجه در تشکیل دولت جدید انتقاد کردند و آن را زمینه باز شدن درهای جهنم به روی عراق خواندند.

ایشان گفتند: در چنین شرایطی گروه های سیاسی باید به دور از طرح خواسته های حداکثری و رضایت دادن به راههای میانه، مانع از این امر شوند.

اعتراضات مردمی در عراق از دو هفته پیش نخست در استان بصره در جنوب این کشور و در اعتراض به مشکل برق، آب و بیکاری جوانان این استان آغاز شد و به تدریج به دیگر استان های جنوب و مرکز عراق سرایت کرد اما چند روز بعد فروکش کرد و هم اکنون به طور پراکنده در برخی مناطق ادامه دارد.
...............
پایان پیام/ 268

نظر شما