شناسهٔ خبر: 26833020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام اطلاعاتی آمریکا:

روسیه رغبت و توان مقابله با نفوذ ایران در سوریه را ندارد

تهران - ایرنا - رئیس تشکیلات اطلاعاتی آمریکا در نشست اندیشکده اَسپن گفت: بر مبنای ارزیابی های صورت گرفته، روسیه رغبت و توان مقابله کامل با تصمیم ها و نفوذ ایران در سوریه را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، «دنیل کوتس» که تحت عنوان «سرپرست اطلاعات ملی» وظیفه هماهنگی میان دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا را عهده دار است، گفت: سوریه کشور بزرگی است و نقاط ناآرام بسیاری دارد. بنابراین روسیه باید تعهد نظامی و اقتصادی بسیاری بزرگ تری از خود نشان دهد.
وی ادامه داد: ارزیابی ما این است که مسکو اشتیاقی به انجام چنین کاری ندارد.
سرپرست اطلاعات ملی آمریکا در بخش دیگری از صحبت های خود گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور او را در جریان جزئیات نشست ابتدای هفته با همتای روسی خود نگذاشته است.
زمانی که مجری برنامه خبر دعوت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به کاخ سفید را اعلام کرد، کوتس متعجب شد و گفت که از این موضوع هم اطلاعی نداشته است. این اظهارات با خنده حاضران در نشست همراه شد.
دعوت ترامپ از پوتین تنها چند روز پس از دیدار این دو در هلسینکی پایتخت فنلاند صورت می‌‎گیرد.
هنوز جزئیات چندانی از این دیدار منتشر نشده، اما بر اساس موارد اعلامی، موضوع ایران و سوریه از جمله محورهای گفت وگوهای دو طرف بوده است.
اما آنچه در روزهای گذشته انتقاد سیاستمداران آمریکایی را به دنبال داشته، اظهارات ترامپ در حمایت از موضع روسیه در قبال تخلفات انتخابات آمریکا بود.
وی پس از دیدار با پوتین در جمع خبرنگاران گفته بود که دلیلی ندارد باور کند مسکو در انتخابات آمریکا «دخالت کرده باشد».
اما ترامپ پس از بازگشت به کشورش و مواجهه با موج انتقادها، گفت که در بیان اظهاراتش دچار اشتباه شده و باید می‌گفته که دلیلی ندارد روسیه در انتخابات این کشور «دخالت نکرده باشد».
نشست موسسه اسپن که هرساله با حضور تحلیلگران سیاسی و مقام‌های کشورهای مختلف برگزار می‌شود، از چهارشنبه (27 تیر) آغاز شده و تا روز شنبه ادامه خواهد یافت.
شبد** 9386 **1379

برچسب‌ها:

نظر شما