شناسهٔ خبر: 26832667 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سلیمی مطرح کرد:

رویکرد گیشه‌ای برخی مدارس برای اغفال خانواده‌ها/ حساب یکپارچه مدارس سریعتر راه‌اندازی شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه جلوگیری از تخلفات مالی مدارس غیردولتی باید در قالب سیستمی نظام‌مند و تعریف سامانه صورت بگیرد، بر تسریع در راه‌اندازی حساب یکپارچه مدارس تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فریب خانواده‌ها توسط مسئولان مدارس لاکچری و ثبت86 تخلف مالی در مدارس غیردولتی، گفت: اگر وزیر و مسئولان آموزش و پرورش از وجود چنین مدارس فریب دهنده خانواده‌ها مطلع هستند، چرا مانع ادامه فعالیت‌شان نمی‌شوند؟ درواقع صحبت کردن از وجود چنین مدارسی وظیفه مدیران نیست بلکه آن‌ها باید اقدام و برخورد جدی با متخلفان داشته باشند تا بیش از این نظام تعلیم و تربیت زیرسوال نرود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: تعریف سامانه‌ای که اسامی تمامی مدارس غیردولتی و سطح آموزشی و کیفی آن‌ها با میزان شهریه‌ای که می‌توانند دریافت کنند، ضروری است تا آگاهی خانواده‌ها از میزان شهریه‌ای که باید پرداخت کنند، افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مسئله تعلیم و تربیت مماشات بردار نیست و نباید در این زمینه کوتاه آمد، اضافه کرد: مماشاتی که طی سال‌ها و دهه‌های گذشته در رابطه با مسائل آموزشی و تربیتی صورت گرفته موجب شده امروز آموزش و پرورش با مشکلات متعددی رو به رو باشد لذا نباید بیش از این مسیر اشتباه را ادامه داد.

سلیمی همچنین درباره تاثیر حساب یکپارچه مدارس، گفت: با راه‌اندازی این حساب در مدارس دولتی سیاست نظارت دقیق‌تر و جامع‌تر بر فعالیت اقتصادی مدارس اجرا می‌شود لذا تاکید ویژه‌ای بر اجرای این طرح داریم تا رخداد‌های مالی دقیق‌تر کنترل شوند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش باید نظارت بر مدارس غیردولتی را به صورت مستمر و دقیق ادامه دهد تا از رویکرد گیشه‌ای برخی از این مدارس برای اغفال خانواده‌ها جلوگیری شود، چراکه برخی از این مدارس با تبلیغات غیرواقعی خانواده‌ها را از محتوای آموزشی اصیل دور می‌کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از اعمال نقش نظارتی کمیسیون خود بر عملکرد آموزش و پرورش در این باره تاکید کرد./

پایان پیام

نظر شما