شناسهٔ خبر: 26830456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انفجار مخزن کارخانه فرآورده‌های نفتی جان دو کارگر را گرفت

جزئیات حریق گسترده در شهرک صنعتی خمین/ آتش سوزی مهار شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اراک از وقوع یک آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی خمین به دلیل انفجار مخزن یک کارخانه تولید فرآورده‌های نفتی خبر داد؛ وی آتش سوزی را بسیار گسترده و خطرناک عنوان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حادثه آتش سوزی در یک واحد صنعتی در شهر خمین منجر به وقوع حریق گسترده در این شهرک شد.

بر اساس این گزارش دقایقی پیش یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی خمین بر اثر انفجار دچار حریق شد؛ هم اکنون نیروهای امدادی از نقاط مختلف به محل اعزام شده و در حال مهار حریق هستند.

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: متاسفانه یک ساعت پیش خبر وقوع حریق در شهرک صنعتی خمین به مرکز 125 آتش نشانی اعلام و بنا به درخواست مدیریت ستاد بحران استان سه دستگاه خودروی آتش نشانی از اراک به محل حادثه اعزام شد.

وی تصریح کرد: در این حادثه مخزن یک کارخانه تولید فرآورده های نفتی دچار انفجار شده که هم اکنون نیروهای آتش نشانی در حال مهار آتش و خنک کردن مخازن اطراف هستند.

مدیرعامل سازمان آتش  نشانی اراک با بیان اینکه حریق بسیار گسترده و خطرناک است، بیان داشت: بنابر اعلام شرکت برق این آتش سوزی در نزدیکی پست برق خمین است، از این رو حریق بسیار خطرناک بوده و احتمال حوادث ناگوار وجود دارد، لذا از مردم درخواست داریم به هیچ عنوان به محل حادثه نزدیک نشوند.

به گفته وی خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر حادثه فردی در این حادثه گزارش نشده است.

سرنوشت نامعلوم 2 نفر از کارگران

مدیرکل ستاد بحران استان مرکزی گفت: حادثه مربوط به کارخانه پویان صنعت خمین بوده است.

حمید غیاثی اظهار کرد: این حادثه ظهر امروز در کارخانه پویان صنعت خمین تولید کننده فراورده های نفتی به وقوع پیوست که بلافاصله به دلیل شدت حادثه  سه خودروی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی تصریح کرد:  گفته می شود از سرنوشت دو نفر از کارگران این واحد صنعتی هیچ اطلاعی در دست نیست.

به گفته وی نیروها همچنان در حال مهار حریق هستند.

2 نفر جان خود را از دست دادند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اراک از درگذشت دو نفر از کارگران گرفتار شده در آتش خبر داد.

مسعود آقازیارتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: متاسفانه دو نفر از کارگران این واحد صنعتی به  دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست دادند.

رئیس آتش‌نشانی خمین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: آتشی که از ظهر امروز به جان شهرک صنعتی خمین افتاده بود، لحظاتی پیش با فداکاری نیروهای آتش‌نشانی مهار شد.

مهدی کمانی  تصریح کرد: شدت این حادثه خیلی بالابود به همین خاطر از نیروهای آتش‌نشانی شهرهای اطراف برای مهار آتش کمک گرفته شد.

وی افزود: با تلاش‌های فراوان آتش به‌موقع مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

به گفته وی متاسفانه در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند.

مصدومیت 2 نفر از آتش نشانان

روابط عمومی سازمان آتش نشانی اراک از مصدومیت 2 نفر از نیروهای آتش نشان در حین اطفای حریق خبر داد.

اجاقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: متاسفانه آتش سوزی امروز شهرک صنعتی خمین منجر به جان باختن 2 نفر از نیروهای کارخانه و مصدومیت یک کارگر و 2 نفر از آتشنشانان شد.

وی تصریح کرد: دو نفر از آتشنشانان حین اطفای حریق دچار سوختگی شده و به همراه مصدوم دیگر حادثه که سوختگی بالایی داشت، بلافاصله به بیمارستان ولی عصر (عج) اراک منتقل شدند.

به گفته وی این حادثه در ساعت 13 ظهر امروز رخ داد که به منظور اطفای آن سه خودروی آتش نشانی از خمین، 3 خودروی آتش نشانی از اراک، یک خودرو از محلات، یک خودرو از شهر قورچی باشی  و 2 خودرو  از شهرک صنعتی برای مهار آتش به محل حادثه اعزام شدند.

انتهای پیام/ح

نظر شما