شناسهٔ خبر: 26829439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

12 میلیارد ریال برای زیرساخت امامزاده برگشاد سلماس هزینه شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس گفت: طرح آبرسانی و گازرسانی امامزاده برگشاد سلماس با 12 میلیارد ریال به پایان رسیده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام اسلام دولتی روز جمعه در آیین افتتاح طرح های گازرسانی و آبرسانی امامزاده برگشاد سلماس افزود: برای آبرسانی به این بقعه متبرکه اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: برای گازرسانی به این امامزاده نیز 2.5 کیلومتر لوله گذاری با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال انجام شده است.
وی بیان کرد: زیرسازی و تسطیح راه این امامزاده نیز در سال جاری توسط راه و شهرسازی انجام می شود.
وی ادامه داد: امامزاده برگشاد یا امامزادگان ابراهیم، محمد و جعفر از نوادگان امام علی النقی (ع) در آیین های ملی و مذهبی به ویژه در ماه محرم پذیرای گروه عظیمی از مردم سلماس است و این طرح های گازرسانی و آبرسانی در راستای آسایش مردم به بهره برداری رسیده است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس با بیان اینکه مردم مومن سلماس در سال گذشته 300 میلیون ریال برای کاشی کاری و ترمیم سقف فرسوده امامزاده اسحاق (ع) این شهر کمک کرده اند، گفت: این امامزاده در خروجی شهر تازه شهر قرار گرفته و مدفن چهار تن از نوادگان امام علی‌النقی (ع) به نام‌های اسحاق بن محمود، ابراهیم بن محمد، محمد بن عمر و جعفر بن محمد است.
حجت الاسلام دولتی افزود: این امامزاده پنج هزار و 300 متر مربع زیربنا دارد.
وی با اشاره به اینکه امامزاده سید محمد (ع) نیزاز نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) در منطقه اهرنجان سلماس واقع شده است، بیان کرد: خیران برای توسعه این امامزاده 1.5 میلیارد ریال کمک کرده اند.
به گزارش ایرنا، شهرستان سلماس دارای سه امامزاده به نام های برگشاد، سید محمد و اسحاق است که در طول سال آیین های مختلف ملی و مذهبی در آنها برگزار می شود.
شهرستان سلماس بیش از 300 موقوفه دارد.
8137/2093

نظر شما