شناسهٔ خبر: 26826920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رونمایی و لیبل گذاری نخستین تولیدات نهال گواهی شده در کشور

نمایندگی دانشگاه اصفهان

با حضور وزیر جهاد کشاورزی مراسم رونمایی و لیبل گذاری از نخستین تولیدات نهال گواهی شده کشور در شرکت فجر چهارمیل اردستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی در دستور این وزارتخانه قرار دارد، اظهار کرد: در این راستا پروانه فعالیت این افراد و شرکت های مورد حمایت و تسهیلات در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مهمترین کار در حوزه حمایت از محصولات دانش بنیان در حوزه کشاورزی معرفی این فرایند و بازاریابی برای محصول نهایی است تا کشاورزان بتوانند این محصول را مورد بهره برداری قرار دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نخستین بار در کشور مرکز تحقیقاتی تولید نهال سالم مرکز چهارمیل در شهرستان اردستان لیبل آبی تولید نهال را دریافت کرده است، گفت: لیبل آبی از موسسه ثبت و گواهی نهال کشور به این شرکت اعطا شده تا نهال های تولید شده با اصالت و شناسنامه دار باشند.

به گزارش ایسنا، برای راه اندازی این آزمایشگاه بیش از ۲۰میلیارد ریال هزینه شده و در این طرح پژوهشی نخستین بار نهال سالم و اصیل دانه و هسته دار تولید شده است.

نهال های تولید شده در این مرکز پژوهشی شامل هلو، گیلاس، بادام، سیب، گلابی و آلو بوده که مقاوم به بیماری، آفات، شوری و خشکی خاک است.

هم چنین در مراسم دیگری با حضور وزیر جهاد کشاورزی از رقم جدید ذرت با عنوان سورگوم در مساحت 60 هکتار با استفاده از آبیاری نوین (تیپ) رونمایی شد. میزان تولید ذرت سورگوم با استفاده از همان میزان آب استفاده شده برای تولید ذرت معمولی دوبرابر است.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما