شناسهٔ خبر: 26826473 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بت کلیا تاکید کرد:

نمایش دوباره اتحاد ادیان در ایران با برگزاری هجدهمین دوره جشنواره جام تموز

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس از برگزاری مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان (جام تموز) خبر داد.

صاحب‌خبر -

یوناتن بت کلیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آغاز برگزاری هجدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان (جام تموز) در شب گذشته، گفت: این جشنواره با حضور مصطفوی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی، استانلی سیمونز رییس انجمن آشوریان ارومیه و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان و همچنین ورزشکارانی از داخل و خارج کشور در ارومیه آغاز شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره ورزشکارانی از کشورهای عراق و روسیه و ورزشکارانی از شهرهای تهران، اهواز، کرج، ارومیه و ... در باشگاه انجمن آشوریان ارومیه و در رشته های ورزشی مختلف به مدت یک هفته با هم به رقابت می پردازند.

بت کلیا با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره های نمایش همبستگی و اتحاد بین مذاهب مختلف در ایران است، افزود: بسیاری از مدعیان دموکراسی همواره ادعا می‌کردند که حقوق اقلیت‌های دینی در ایران رعایت نمی‌شود اما خوشبختانه چنین جشنواره هایی مشت محکمی بر دهان آن ها است.

وی تصریح کرد: باید از دولت به ویژه وزیر ورزش و جوانان برای توجه چشمگیر این وزارتخانه به اقلیت ها تشکر کنم.

دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان یادآور شد: اکنون هجدهمین دوره است که جشنواره فرهنگی ورزشی تموز آشوریان به صورت بین المللی برگزار می شود و به علت برخی مشکلات سایر کشورها نتوانستند مانند همیشه در آن شرکت کنند./

پایان پیام

نظر شما