شناسهٔ خبر: 26825324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران-ایرنا-ظریف خواستار خروج اروپا از سایه آمریکا شد،ایران تحریم ها را مانعی جدی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار دانست،وزیر تعاون:عملکرد ترامپ موجب سعادت جامعه ایرانی می شود،توصیه وزیر صنعت ومعدن برای ایستادگی در برابر دشمنان،ربیعی دشمنان درصدد تضعیف خدمات دولت هستند و انتقاد ترامپ از افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا ازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران- 26 میلیون کاربر تلگرام در ایران با کوچ به سوی پیام رسان های داخلی و خارجی پروژه شکست این پیام رسان و پایان دادن به انحصار آن را رقم زدند.

تهران-محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران با تاکید بر لزوم استقلال تصمیم گیری اروپایی ها گفت: باید دید که آیا اروپایی ها به زیستن در نظام جهانی جدید ادامه خواهند داد؛ نظامی که در آن یک کشور تصمیم نهایی را گرفته و دیگران ملزم به تبعیت از آن هستند.

سنندج-وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: مردم می توانند با ایستادگی و مقاومت به جای یاس و ناامیدی، ثبات و آرامش به جامعه ببخشند و توطئه دشمنان را خنثی کنند.

مشهد-کنسرت حسام الدین سراج پنجشنبه شب به میزبانی موسسه خیریه همدم در مشهد برگزار شد.

تبریز-وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ترامپ به مثابه خوشبختی جامعه ایران و فرصت های بزرگ برای کشور یاد کرد و گفت: رفتار و عملکرد وی علیه جمهوری اسلامی موجب سعادت ما خواهد شد.

زاهدان- دو طرح آبرسانی شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان پنجشنبه به طور همزمان در مراسمی در زاهدان با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی و یک طرح نیز به بهره برداری رسید.

تهران-تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران با پیروزی 3 بر یک برابر مصر، جواز حضور در بین چهار تیم برتر رقابت های قهرمانی والیبال نشسته جهان را بدست آورد.

نیویورک-مقام پیشین دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، به صفر رساندن فروش نفت ایران را ناممکن دانست و گفت: جهان در اعمال دوباره تحریم ها علیه ایران همراه ایالات متحده نیست.

نیویورک-مدیرکل توسعه پایدار وزارت خارجه ایران، گرد وغبار را یکی از مهم ترین مشکلات زیست محیطی کشورمان دانست و گفت: تحریم های یک جانبه مانعی جدی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار و محیط زیست است.

مسکو-نماینده روسیه در اوپک با ابراز تاسف از تصمیم احتمالی شرکت های ژاپنی
برای توقف خرید نفت از ایران اعلام کرد که همه کشورها اراده سیاسی لازم را برای مقابله با آمریکا ندارند.

تبریز-وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: دشمنان درصدد تضعیف عقبه فعالیت مثبت دولت هستند و درتلاشند تا با بزرگ نمایی مشکلات صنفی برای کشور ایجاد مشکل کنند.

اخبار خارجی
*********
نیویورک-وزیر خارجه آمریکا در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن از ابتکار دیپلماتیک برای حل بحران این کشور استقبال کرد.

تهران-تارنمای بلومبرگ نوشت: عربستان تحت فشار ترامپ برای افزایش تولید نفت شتاب کرد، اما ریاض حالا فهمیده است که شاید بازارهای جهانی نیازی به نفت اضافی سعودی ها نداشته باشد.

تهران-رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که موساد اطلاعات مربوط به تلاش برای سناریوی جعلی بمب گذاری نشست گروهک منافقین در پاریس را در اختیار سرویس های اطلاعاتی اروپا گذاشته است.

اربیل-مدیرکل دروازه مرزی پرویزخان در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: بزودی ساخت شهر صنعتی پرویزخان در 125 هکتار با کمک ایران آغاز خواهد شد.

تهران-«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در توییتی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از مشاور امنیت ملی خود خواسته تا از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای دیدار در واشنگتن دعوت کند.

دمشق-گروه های تروریستی با به گروگان گرفتن 21 دستگاه اتوبوس حامل ساکنان شهرهای فوعه و کفریا توافق را نقض کردند.

بغداد-'سید مقتدا صدر' رهبر جریان صدر و حامی ائتلاف انتخاباتی 'سائرون' خواستار تعلیق گفت وگوهای مربوط به تشکیل دولت جدید تا زمان تحقق خواسته های معترضان شد.

تهران-دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک حمله لفظی بی سابقه و گزنده از «فدرال رزرو» انتقاد کرد و گفت که این بانک مرکزی ممکن است اقتصاد کشور را دچار اخلال کند.

دوحه-دولت قطر در واکنش به مصوبه جدید پارلمان رژیم صهیونیستی در تصویب قانون 'کشور یهود' این مصوبه را نژادپرستانه خواند.

تهران-گردان های القسام-شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)- پنجشنبه شب در واکنش به شهادت یکی از اعضای نیروهای مقاومت در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شرق غزه، هشدار داد که صهیونیست بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

دوحه-رییس جمهوری چین که در اولین سفر خارجی بعد از انتخاب مجدد خود وارد ابوظبی شد، گفت که روابط دو کشور در چارچوب طرح 'یک کمربند،یک راه' توسعه خواهد یافت.

دوحه-وزیر حج عربستان با اشاره به ورود اولین کاروان زایران ایرانی بیت الله الحرام به مدینه منوره گفت: ورود حجاج ایرانی به کشور آغاز شده است.رفتار آنها مانند دیگران است و همه چیز خوب پیش می رود.
شبک**1392

نظر شما