شناسهٔ خبر: 26820459 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کنگره عظیم حج تضمین‌کننده‌ اهداف بزرگ امت اسلامی است

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: حج به صورت طبیعی در راستای حل مشکلات مسلمانان بوده و این کنگره عظیم تضمین‌کننده‌ همه‌ اهداف بزرگ امّت اسلامی است.

صاحب‌خبر -

 کنگره عظیم حج تضمین‌کننده‌ اهداف بزرگ امت اسلامی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز 28 تیرماه در دیدار مدیران کاروان‌های حج و زیارت استان، گفت: حج به صورت طبیعی در راستای حل مشکلات مسلمانان بوده و این کنگره عظیم تضمین‌کننده‌ همه‌ اهداف بزرگ امّت اسلامی است.
وی، با بیان اینکه حج واقعی باید همراه با برائت از مشرکان و زمینه ساز وحدت و انسجام مسلمانان باشد افزود: بیت‌الله‌الحرام، مکه، مدینه، عرفات، مشعر و منا بهترین مکان برای بیان عقیده و مواضع ملت‌های مسلمان است.
حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به اینکه حجاج باید به ابعاد فردى، اجتماعى و روحى و بين‏‌المللى اين فريضه‏‌ توجهی ویژه داشته باشند گفت: اهتمام به نماز اول وقت و نمازهای جماعت در مسجدالحرام و مسجدالنبی و پرهیز از بازارگردی توصیه همه حجاج عزیز است چرا که پالایش روح و دل و بهره‌مندی از فضائل بزرگ فریضه‌ی حج ، مقدمه ا‌ی برای رسیدن به نتایج اجتماعی آن است.
امام جمعه تبریز، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی داخلی، حجاج نباید پول های ایرانی را در بازارهای عربستان خرج کنند و باید تنها دغدغه آنها در انجام مناسک حج حفظ اقتدار و عزت میهن عزیزمان باشد.
وی، با اشاره به حج سال ۹۴حادثه‌ تلخ و خسارت‌بار سرزمین منا که کام حاجیان و ملّتهای آنان را تلخ کرد گفت: شهدای منا به سعادتی بزرگ دست یافته و در حریم امن و رعایت و رحمت الهی آرمیده‌اند اما یاد و خاطره شهدای منا بیانگر این است که حکام سعودی در عمل به تعهّد و ادای مسئولیّت خود نباید کوتاهی داشته باشند.
انتهای پیام

نظر شما