شناسهٔ خبر: 26820355 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به دلیل نقض تحریم های واشنگتن علیه مسکو،

فیلیپین در معرض اقدامات تلافی جویانه امریکا قرار گرفت

کوالالامپور- ایرنا-منابع خبری گزارش دادند: تحریم های آمریکا علیه روسیه ، فیلیپین را که خریدار تجهیزات نظامی از مسکوست، در معرض اقدامات تلافی جویانه واشنگتن قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه ایرنا از رسانه های آسیایی، فیلیپین که در دهه های اخیر همواره از متحدان اصلی آمریکا در منطقه جنوب شرق آسیا محسوب می شده در سال گذشته قرارداد خرید 7.48 میلیون دلار نارنجک اندازهای ساخت روسیه را منعقد کرد که هنوز این تسلیحات به طور کامل به مانیل منتقل نشده است.
واشنگتن سال گذشته تحریم هایی علیه خرید از شرکت های تسلیحاتی روسیه وضع کرد.
کاخ سفید در ابتدای سال میلادی جاری اعلام کرد که با توجه به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، تحریم های آمریکا علیه روسیه به خاطر موضوع اوکراین، یکسال دیگر تمدید شد.
این تصمیم در راستای اقدامات تنبیهی علیه روسیه که در 6 مارس، 16 مارس، 20 مارس و 19 دسامبر 2014 توسط دولت آمریکا اعمال شد، انجام می شود.
طبق این گزارش همه تحریم ها و اقدامات محدودکننده علیه روسیه امسال نیز ادامه خواهد داشت.
به گزارش جاکارتا گلوب، روسیه به فیلیپین اسلحه و کامیون های نظامی اهدا کرده است، اما اولین پرتاب کننده های نارنجک، سلاح های روسی هستند که مانیل از مسکو خریداری کرده است.
آمریکا برای سال های طولانی تنها منبع تامین کننده تجهیزات نظامی فیلیپین بود اما پس از روی کارآمدن رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین این کشور باتغییر در سیاست هایش روابط خود را با چین و روسیه تقویت کرد.
برخی نمایندگان کنگره آمریکا در سال گذشته میلادی به اتهام نقض حقوق بشر توسط دولت رودریگو دوترته در برنامه مقابله با مواد مخدرش، با فروش 26 هزار قبضه اسلحه به این کشور مخالفت کردند.
پس از این اقدام آمریکا و موضع گیری مشابه کانادایی ها در این زمینه، دوترته قرارداد خرید 233 میلیون دلاری بالگردهای نظامی از کانادا را تعلیق کرد و پس از آن برای خرید تجهیزات نظامی با روسیه قرارداد بست.
روسیه دومین صادرکننده تسلیحات نظامی درجهان است که آمریکا از سال گذشته تحریم هایی علیه صادرات نظامی این کشور وضع کرد.
شبک**آساق **1599**1392

نظر شما