شناسهٔ خبر: 26820305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

65 محله شهر کرمانشاه با قطعی آب روبرو است

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کرمانشاه گفت: 65 محله از 90 محله این شهر پس از شروع فصل تابستان با مشکل قطعی آب روبرو شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هم اکنون آب شهر کرمانشاه با دبی 560 لیتر در ثانیه از چشمه های طاق بستان و 250 لیتر در ثانیه از سراب قنبر تامین می شود که به دلیل کاهش آب این چشمه ها در فصل گرما، از آب سد گاوشان نیز برای تامین آب شرب این شهر استفاده می شود.
فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در ستاد مدیریت بحران استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: قطعی آب در برخی از محلات شهر کرمانشاه همچون نوکان به یک معضل اساسی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه وضعیت قطعی آب در مناطق شهری کرمانشاه نسبت به سال های گذشته به حداقل رسیده است، گفت: اکنون در 65 محله شهر کرمانشاه با مشکل قطعی آب روبرو هستیم که از جمله این محلات می توان به میدان ‌جمهوری، سعدی، خیام، فردوسی، بهار، شهرک ‌امام ‌خمینی، ظفر و گلستان اشاره کرد.
فرماندار کرمانشاه در رابطه با مشکل تامین آب شهرک ظفر، گفت: یک‌ حلقه چاه در تنگه کنشت حفر شده است که اگر بتوانیم آن را وارد چرخه مصرف کنیم مشکل آب رسانی به ظفر مرتفع می شود.
رنجبر همچنین به قطعی نوبت بندی شده برق در برخی از مناطق شهری در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید به شکلی برنامه ریزی کنیم که برق سیستم های آب رسانی به هیچ عنوان دچار اختلال نشود.

** مخازن ذخیره آب سال آینده تکمیل می شوند
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه نیز گفت: این شرکت اکنون ساخت پنج مخزن ذخیره آب در کرمانشاه را در دستور کار دارد که به نظر می رسد پس از بهره برداری از آنها مشکل آب رسانی این شهر برطرف می شود.
مروت قبادی افزود: مخازن و سیستم های انتقال آب شهر کرمانشاه اکنون با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و به نظر می رسد که برای سال آینده مورد استفاده قرار گیرند.
وی در رابطه با مشکل ایجاد شده به منظور تامین آب محله ظفر گفت: چاهی در تنگه کنشت با اعتبارات دولتی ایجاد شده که به زودی به منظور تامین آب شمال شهر کرمانشاه وارد مدار می شود.

** دستور استاندار برای ایجاد مخازن ذخیره آب
استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن تاکید بر ایجاد مخازن مناسب آب در شهر کرمانشاه گفت: شرکت های آب و فاضلاب شهری و آب منطقه ای موضوع ایجاد مخازن ذخیره آب در مرکز استان را پیگیری و آن را در شورای پدافند غیرعامل استان مطرح کنند.
وی به قطعی آب و برق مناطق شهری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: باید پس از بازرسی های دقیق میزان قطعی آب و برق محلات شهری مشخص و برای مدیریت آن برنامه ریزی شود.
استاندار کرمانشاه ضمن تاکید بر اینکه نا‌توانی در تامین آب شهر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست، عنوان کرد: مشکل در تامین اعتبار لازم برای تامین آب شرب شهرها به نارضایتی مردم منجر خواهد شد.
بیش از نیمی از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در شهر کرمانشاه ساکن هستند.
7445/8066

نظر شما