شناسهٔ خبر: 26819076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتاق فکر ستاد نمازجمعه به دنبال راه‌های جذب جوانان به نمازجمعه باشد

امام جمعه بندر دیر گفت: اتاق فکر ستاد نمازجمعه باید در طول هفته و سال فعال و با استفاده از ظرفیت اعضای ستاد و نخبگان به دنبال راه‌های جذب جوانان به نمازجمعه باشد.

صاحب‌خبر -

اتاق فکر ستاد نمازجمعه به دنبال راه‌های جذب جوانان به نمازجمعه باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر پنجشنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور با بیان اینکه نمازجمعه یک مسئله عبادی و سیاسی است، اظهار داشت: نهاد نمازجمعه در طول چهل سال گذشته در حفظ و تداوم انقلاب و خنثی کردن توطئه‌های دشمن و مقابله با جریان نفاق و منافقین نقش انکار ناپذیری داشته است.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از کارکرد‌های این نهاد مقدس تبیین مواضع نظام و رهبری، حمایت از مسئولین و بیان مشکلات مردم است.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه نمازجمعه بخشی از دستگاه رهبری است، عنوان کرد: هرچه حضور مردم در این آیین عبادی سیاسی بیشتر شود تقویت جایگاه رهبری و نظام را به دنبال دارد.

حسینی اضافه کرد:حضور مردم در نمازجمعه نشانگر اعتماد آن‌ها به نظام و علاقه به رهبری است.

وی با اعلام اینکه دشمن اعتقادات و باور‌های نسل جوان ما را مورد هجمه قرار داده است، گفت:اعضای ستاد بلافاصله بعد از اتمام نمازجمعه باید برای برگزاری باشکوه نمازجمعه هفته آینده برنامه ریزی و با تشکیل اتاق فکر آسیب‌ها و نواقصات موجود را شناسایی و نقاط قوت را تقویت کنند.

امام جمعه دیر خاطرنشان کرد:نمازجمعه قرارگاهی فرهنگی است که امام جمعه به عنوان فرمانده نقش محوری را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: اتاق فکر ستاد نمازجمعه باید در طول هفته و سال فعال و با استفاده از ظرفیت اعضای ستاد و نخبگان به دنبال راه‌های جذب جوانان به نمازجمعه بویژه از راه تبلیغ چهره به چهره باشد.

حسینی افزود: برای اینکه این قرارگاه کارکرد خوبی داشته باشد و بتواند مسائلی که دشمن دنبال می‌کند مانند شبیخون و تهاجم فرهنگی را خنثی کنیم و جوانان را از افتادن به لجن زار گناه و تاثیر پذیری از دشمن بازداریم حتما باید ستاد نمازجمعه فعال‌تر از گذشته در صحنه باشد.

وی با اشاره به اینکه خطبه‌های نمازجمعه نباید از مشکلات و نیاز‌های مردم و آنچه در فضای مجازی می‌گذرد بیگانه باشد، بیان کرد: امام جمعه بر اساس نیاز جامعه خطبه‌ها را تنظیم می‌کند.

امام جمعه دیر تأکید کرد: رفتار اعضای ستاد نمازجمعه در جامعه و برگزاری برنامه‌های متنوع قبل از خطبه‌ها در جذب مخاطب تأثیرگذار است.

امسال در سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور گردهمایی ستاد‌های نمازجمعه استان بوشهر در مصلای شهدای محراب بندر دیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

تشکیل اتاق فکر جذب جوانان به نمازجمعه ضروری است

برچسب‌ها:

نظر شما