شناسهٔ خبر: 26818266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۴۰ عنوان برنامه دهه کرامت در استان سمنان اجرا می‌شود

R41366/P1377/S6,64/CT1

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه کرامت در استان سمنان اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: دهه کرامت یکی از بهترین فرصت‌های معنوی در استان سمنان برای تبیین معارف اسلامی و ترویج سیره ائمه معصوم (ع) است.

وی با بیان اینکه در ایام دهه کرامت 40 عنوان برنامه در استان سمنان اجرایی می‌شود افزود: غبارروبی از اماکن متبرکه و امامزادگان استان سمنان، برگزاری برنامه نشاط معنوی و همایش‌های امامزادگان در تمام شهرستان‌ها از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه طرح نشاط معنوی نیز هم‌زمان با ایام دهه کرامت در استان سمنان آغاز شد تصریح کرد: این طرح در 25 بقاع متبرکه استان سمنان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه سامان‌دهی جوانان و نوجوانان در برنامه‌های این ایام در اولویت قرار دارد یادآور شد: دشمنان امروز جوانان و نوجوانان ما را هدف گرفتند و با ترویج فرهنگ غربی درصدد از بین بردن ریشه‌های اعتقادی در آن‌ها هستند.

واحدی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی بهترین راهبرد برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است اعلام کرد: نشاط معنوی از طرح‌های مهم و تأثیرگذار اوقاف و امور خیریه در این راستا است.

وی ابراز داشت: قرآن و مفاهیم قرآنی پاسخی روشن به تمام نیازهای افراد جامعه در عرصه‌های مختلف زمانی ارائه می‌دهد و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: ترویج فرهنگ وقف و مشارکت ویژه مردم در فعالیت‌های مذهبی از دیگر اهدافی است که از سوی این نهاد پیگیری می‌شود.

وی افزود: استان سمنان در مجموع 165 اماکن متبرکه دارد که 134 مورد از آن امامزاده است.

انتهای پیام/ش

نظر شما