شناسهٔ خبر: 26817776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تعطیلی هفتگی واحد‌های صنعتی کرمانشاه تغییر پیدا می کند

خبرگزاری صداوسیما

به منظور کاهش خسارت واحد‌های صنعتی ناشی از قطعی برق، تعطیلی هفتگی صنایع کرمانشاه از جمعه به یکشنبه تغییر پیدا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزکرمانشاه، در جلسه بررسی راهکار‌های مناسب برای حل مشکلات قطعی‌های مکرر برق که امروز در تعطیلی واحد‌های صنعتی کرمانشاه از جمعه به یکشنبه تغییر می‌کنداتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: قطعی برق سبب شده که هم دستگاه‌ها خسارت ببینند و هم تولید کاهش پیدا کند و در نهایت به نیروی کار نیز فشار وارد شود.
وی افزود: با توجه به اینکه واحد‌های صنعتی سوخت کافی برای روشن کردن ژنراتور‌ها ندارند لذا باید هرچه زودتر نسبت به حل مشکلات آن‌ها اقدام شود.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه همچنین خواستار اعلام دقیق ساعت خاموشی از سوی نیروگاه توزیع برق به صنایع و دیگر اصناف شد و بیان داشت: ممکن است این خاموشی‌ها در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد بنابراین برای این مشکل باید مسئولین اقدامات جدی و راه حل‌های اساسی داشته باشند.
محمد مرادی قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه روز‌های پنجشنبه و جمعه معمولا خاموشی اعمال نمی‌شود جا به جایی روز‌های کاری می‌تواند تا ۲۰ درصد در مصرف بهینه برق کمک کند.
وی افزود: ۲۰ تیر ماه سهمیه خاموشی‌های استان ۱۸۶ مگاوات بوده است که الان این سهمیه به ۶۰ مگاوات رسیده است.
مرادی اظهار داشت: ساعت خاموشی شهرک‌های صنعتی استان به صورت ثابت از ۱۳ تا ۱۵ تعیین شده است و ساعت خاموشی واحد‌های صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی نیز از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود.
در این جلسه قرار شد به دلیل پایین بودن پیک در روز‌های جمعه از این به بعد صنایع روز‌های تعطیل خود را از جمعه به یکشنبه تغییر دهند.

نظر شما