شناسهٔ خبر: 26816645 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیروهای دولتی نیکاراگوئه کنترل شهرمایاسا را به دست گرفتند

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ،  به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، شمار زیادی از نیروهای دولتی به شهر ماسایا در جنوب نیکاراگوئه اعزام شدند. این شهر که مبدا اعتراضات چند ماه گذشته علیه دنیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه محسوب می شود حالا تحت کنترل نیروهای دولتی است. اعتراضات در نیکاراگوئه که از هجدهم آوریل آغاز شده است تا کنون بیش از دویست و هفتاد و پنج کشته و دوهزار زخمی برجای گذاشته است. 
نیروهای مسلح حامی دولت حالا در خیابان های ماسایا گشت زنی می کنند. تمامی سنگرهایی که شورشیان که در زمان درگیری های خشونت آمیز در پشت آن پناه می گرفتند تخریب شده است و محله شورشیان به طور کامل در اختیار افراد مسلح دولتی است.
طبق گزارش یک سازمان غیر دولتی حدود دویست تن از ساکنان محله شورشیان ماسایا گریخته اند. زنی می گوید یکی از اعضای خانواده من در خیابان تیر خورد. وی اندکی دوید و بعد به زمین افتاد.
جامعه بین الملل در مورد سرکوب ها در نیکاراگوئه نگران است. روز چهارشنبه سازمان کشورهای آمریکایی قطعنامه ای را برای محکوم کردن خشونت های نیکاراگوئه تصویب کرد. نماینده آمریکا در این سازمان گفت نمی توان خشونت های اخیر را که از سوی ناظران و سازمان کشورهای آمریکایی به عنوان راه انداختن حمام خون تلقی می شود نادیده گرفت. آمریکا حملات صورت گرفته از سوی شبه نظامیان دنیل اورتگا علیه دانشجویان، کشیش ها و خبرنگاران محکوم می کند.
در مقابل وزیر امور خارجه نیکاراگوئه به تلاش برای سرنگونی حاکمیت این کشور اعتراض کرد. دنیس مونکادا گفت ما با یک کودتا رو به رو هستیم که به تدریج در حال رشد است. ما با نوعی از هم گسیختگی قوانین کشوری و دولت نیکاراگوئه رو به رو هستیم.

نظر شما