شناسهٔ خبر: 26814952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کشف ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام/ رهبری حکیمانه، انسجام درونی و توان دفاعی عامل استحکام نظام اسلامی است

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، گفت: اولویت‌های نیروی انتظامی استان، در قالب یک سند راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی در راستای تأمین امنیت اجتماعی و آرامش مردم تدوین‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سردار نورعلی یاری، فرمانده انتظامی استان ایلام، صبح امروز (28 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: آنچه موجب استحکام نظام مقدس اسلامی در این مقطع حساس کنونی شده است مبتنی بر سه شاخص اصلی است.

 

وی، گفت: شاخص اول به اذعان تمام رهبران جهان، رهبری هوشمندانه، مدبرانه و حکیم مقام معظم رهبری با موضع‌گیری‌های قاطعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی که از شایستگی‌های ممتازی برخوردار است که باید قدر رهبری توانمند و قاطع را بدانیم که همواره موضع‌گیری قاطع در برابر دشمنان دارد.

 

سردار یاری، تصریح کرد: شاخص دوم علی‌رغم فشارهای متعددی که نظام سلطه بر کشور و ملت ایران وارد کرده، انسجام درونی و پایداری ملت ایران اسلامی است که یکی از برکات نظام اسلامی است و مردم ایران اسلامی، امروز پای آرمان بزرگ امام راحل و رهبری ایستاده و همواره اعلام می‌دارند که تحریم‌ها و فشارها هیچ‌گاه آن‌ها را به ستوه و زانو نخواهد درآورد.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، یادآور شد: شاخص سوم قدرت دفاعی نیروهای نظامی است که امروز دشمنان نظام اسلامی، از قدرت بی‌نظیر و بی‌بدیل نیروهای مسلح در هراسند، دشمنان خیلی در تلاش بودند که با بوق‌های رسانه‌ای خود نظام اسلام ضربه بزنند اما قدرت دفاعی کشور، موجب عصبانیت نظام سلطه، آمریکا، رژیم صهیونیستی و منافقین شده است.

وی، با اشاره به اینکه امروز یک جنگ تمام‌عیار به سرکردگی امریکا علیه کشور و ملت صورت گرفته است، افزود: نظام اسلامی امروز تمام معادلات سیاسی نظام سلطه را در منطقه بر هم زده که ناشی از همین اقتدار رهبری نظام اسلامی و وحدت و انسجام درونی ملت ایران و توان دفاعی کشور است.

 

سردار یاری، بیان کرد: امروز دشمنان در چند شاخص اصلی نظام اسلامی را هدف قرار داده است، فشار اقتصادی با تحریم‌های اقتصادی به انحای مختلف، ضربه زدم به کارآمدی نظام اسلامی و ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی به اشکال مختلف که امروز دشمن در کمین است که هرروز به انحای مختلف نارضایتی‌های اجتماعی را در کشور ایجاد کند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، گفت: در این شرایط حساس، ثبات سیاسی کم‌نظیر بین سران سه قوه، احزاب و گروه‌های سیاسی وجود دارد، همه برای رشد و توسعه و پیشرفت کشور به واحده شده‌اند، امروز دشمن پشت خاک‌ریز ماست و تمام تلاش خو د را برای براندازی نظام اسلامی معطوف کرده است.

 

وی، در ادامه با اشاره به اولویت‌های کاری نیروی انتظامی استان در سال 97، ابراز کرد: اولویت‌های نیروی انتظامی استان، در قالب یک سند راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی، مشخص‌شده و اولین استانی هستیم که این سند عملیاتی و راهبردی را تهیه‌کرده و که متناسب با این سند، تمام یگان‌های نیروی انتظامی در استان وظیفه خود را که تأمین امنیت اجتماعی و آرامش مردم است.

 

سردار یاری، با اشاره اشراف اطلاعاتی با تأکید بر پیشگیری و پیش‌بینی برای مدیریت بحران‌های اجتماعی در سال 97 یادآور شد: ارتقای توان و آمادگی عملیاتی در حوزه‌های مختلف در سطح نیروی انتظامی در استان مورد تأکید قرارگرفته است و آمادگی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای در همکاران در دستور کار قرارگرفته است.

 

وی، گفت: کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان نیز ازلحاظ کیفی و کمی ارتقا یافته و بستر آن کاملاً در استان فراهم‌شده است، تشدید مبارزه با قاچاق کالا که جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری در نیروی انتظامی استان به جد موردتوجه قرارگرفته و تمهیدات لازم در این زمینه در مرزهای ورودی استان انجام‌شده به‌طوری‌که در چهارماهه اخیر ۴ میلیارد تومان ارزش کشف کالای قاچاق در استان بوده است.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، افزود: یکی دیگر از اولویت‌های برنامه‌های حوزه پلیس‌راه و راهور استان کاهش تلفات انسانی در جاده‌ها بوده است، تشدید مبارزه با مواد مخدر که نگرانی همه خانواده‌ها و جامعه از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار نیروی انتظامی استان است که در چهارماهه امسال ۱۶۰ کیلو مواد مخدر در استان کشف‌شده و تنها در یک عملیات ۶۰ کیلو مواد مخدر کشف‌شده است.

 

سردار یاری، بابیان اینکه در ۴ ماهه اخیر توانسته‌ایم سرقت‌های مسلحانه بانک و طلافروشی را به صفر برسانیم، ابراز کرد: کاهش ۲۵ درصدی سرقت به عنف، کاهش ۴ درصدی سرقت موتورسیکلت، کاهش ۳۲ درصدی قطعات اتومبیل و کاهش ۲ درصدی سرقت منازل از دیگر دستاوردهای نیروی انتظامی و حاصل تلاش همکاران بوده است.

 

وی، در پایان بابیان اینکه استان ایلام رتبه ۲۸ کشوری را در زمینه فراوانی سرقت دارد، گفت: سال گذشته ۳۵ مورد قتل در استان رخ داد که همه‌ آن‌ها شناسایی و دستگیر شدند و همچنین در زمینه تصادفات منجر به فوت کاهش ۴۰ درصدی داشته‌ایم.

نظر شما