شناسهٔ خبر: 26813687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون رئیس جمهور:

توانمندی استان لرستان برای تبدیل شدن به قطب گردشگری

معاون رئیس جمهور، از برنامه ریزی انجام شده جهت بهره برداری از ظرفیت طبیعت گردی در غرب کشور خبرداد و افزود: توسعه زیرساخت ها برای بهره بردای از این اصول ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، علی اصغر مونسان، اون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز(29 تیر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، گفت: بهره برداری صحیح از جاذبه های طبیعت گردی غرب کشور می تواند نقش مهمی در توسعه و تقویت فرصت های اشتغال جامعه و همچنین اقتصاد داشته باشد.

 

وی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت ها، افزود: استان لرستان جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که می تواند فرصتی برای تبدیل شدن استان به قطب گردشگری در کشور باشد.

 

مونسان، در ادامه از راه اندازی قطارهای گردشگری در چند نقطه کشور خبرداد و افزود: در استان لرستان هم به دلیل وجود ظرفیت های گسترده در حوزه گردشگری یکی از مقاصد این قطارها خواهد بود.

 

وی همچنین با اشاره به وجود آثار تاریخی مختلف در استان لرستان، گفت:  مرمت این آثار و رفع مشکلات و موانع بهسازی این اماکن تاریخی از رویکردهای  سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: بیش از 10 مورد ثبت ملی آثار وبناهای تاریخی در لرستان ابلاغ شده ومقدمات فنی آنها نیز در حال انجام است.
 

گفتنی است، معاون رئیس جمهور در سفر دو روزه خود به استان لرستان از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان دیدن کرد.

 

معاون رئیس جمهور همچنین در سفر دو روزه خود به استان لرستان از آبشار بیشه و دریاچه گهر دورود، پل شکسته، قلعه فلک الافلاک و مجتمع کشت و صنعت خرم آباد بازدید می کند.

نظر شما