شناسهٔ خبر: 26812589 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جایزه جهانی گوهرشاد به هشت بانوی نیکوکار نمونه اعطا شد

به گزارش ایرنا تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: عمل نیکوی واقعی آن است که نشات گرفته از اندیشه غیرمنفعت گرا باشد.حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود:

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: عمل نیکوی واقعی آن است که نشات گرفته از اندیشه غیرمنفعت گرا باشد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: نیکوکاری شاخص هایی دارد و هر بخششی در عالم، کرم و کرامت نیست، اولین شاخصه بخشش کریمانه آن است که از روی خداخواهی و توجه به خالق هستی باشد.
وی اظهار داشت: در مزین شدن به کرامت های اخلاقی و رسیدن به قله های کمال، فرقی بین زن و مرد نیست اما در این میان زنان نقش بسیار مهمی در تحولات اجتماعی و شکل گیری یک جامعه نیکوکارانه و مزین به کرامت های اخلاقی دارند.
وی گفت: زنان در انجام فعالیت های نیکوکارانه گوی سبقت را از مردان ربوده اند و حتی در امور مربوط به وقف همواره پشت سر یک مرد واقف، زن خیراندیش قرار دارد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروزه زنان نقش آفرینی قابل توجه در جامعه دارند و همایش اعطای جایزه جهانی گوهرشاد با هدف معرفی زنان نیکوکار با نام بانوی فرهیخته و خادمی چون گوهرشاد برنامه ریزی شده است.
وی اظهار داشت: این همایش به دنبال استعدادیابی و استعدادپروری و حرکت در جهت گسترش نیکوکاری در جهان بشریت بویژه زنان است تا همه ابعاد زندگی زنان نیکوکار جهان اسلام بررسی و به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.
رئیس دبیرخانه جایزه جهانی گوهرشاد نیز در این مراسم گفت: این جایزه تلاشی برای شبکه سازی میان بانوان فرهیخته و نیکوکار دنیا با یکدیگر است.
علی سروری افزود: جایزه جهانی گوهرشاد که سومین دوره از آن در حال برگزاری است، به هشت بانوی فرهیخته و نیکوکار مطرح جهان اهدا می‌ شود که چهار بانو از ایران و چهار بانو از کشورهای دیگر انتخاب می شوند.
وی اظهار داشت: در دوره سوم معرفی و قدردانی از بانوی فرهیخته و نیکوکار، محورهای ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی، امور آموزشی، علمی، پژوهشی - فرهنگی، هنری، رسانه ای، وقف و امور خیریه، امور عمرانی، پزشکی و مدیریت و کارآفرینی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: تاکنون 16 بانوی برگزیده از ایران و کشورهای نیجریه، کنیا، عراق، ترکیه، روسیه، کویت و بحرین طی 2 سال و 2 دوره برگزاری مراسم اعطای جایزه جهانی گوهرشاد انتخاب و از آنان قدردانی شده است.
سروری، برگزاری شب شعر گوهرشاد در حرم مطهر رضوی، چاپ کتاب در باره بانوان منتخب جایزه جهانی گوهرشاد، ایجاد شبکه بانوان نیکوکار با همکاری خیرین را از برنامه های جایزه جهانی گوهرشاد برشمرد.
در این مراسم 'خیرن آلبهای ماماکیکه' به دلیل مراقبت و آموزش به کودکان از تانزانیا، 'سیده ام فروه نبوی' به خاطر حمایت از خانواده ‌های بی‌ بضاعت و ایتام و بنیانگذار موسسه 'لبیک یا زهرا' در لندن از کشور انگلستان، 'جومای احمد کاروفی'، مادر پنج شهید فاجعه زاریا از نیجریه و 'دارا کات نیا' خیّر در رسیدگی به کودکان و مدرسه ساز از تایلند، به عنوان بانوان نیکوکار و فرهیخته منتخب در عرصه بین المللی معرفی و تقدیر شدند.
همچنین 'کبری سیل سه پور'، همسر شهید اندرزگو، 'افسانه سعید تهرانی'، خیّری که بیش از 50 مدرسه ساخته است، 'نجمه کربلایی نوروز'، کارآفرین برگزیده و خیر و امدادرسان به محرومان و 'لیلا لندی اصفهانی'، مدیر مرکز بانوان آفتاب و فعال در رسیدگی به بیماران و امور فرهنگی نیز به عنوان بانوان نیکوکار و فرهیخته منتخب ایرانی معرفی و جایزه جهانی گوهرشاد دریافت کردند.
7489 / 6053
انتهای پیام

نظر شما