شناسهٔ خبر: 26811380 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روسیه یک مرکز پذیرش پناهجویان در سوریه ایجاد می‌کند

R1445/P36446/S8,89,90/CT10

وزارت دفاع روسیه درصدد ایجاد یک مرکز پذیرش، توزیع و اسکان پناهجویان سوری در سوریه است تا اقدامات برای بازگشت و اسکان پناهجویان و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به آنها سازماندهی شود.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که با مقامات دمشق توافقاتی درباره ایجاد یک مرکز پذیرش، توزیع و اسکان پناهجویان صورت گرفته است. محل اسکان پناهجویان به طور دقیق مشخص نشده، ولی احتمال دارد این ساختارها در حومه شهر دمشق و دیگر شهرهای بزرگ سوریه، از جمله یکی از شهرهای جنوب غرب سوریه باشد.

وزارت دفاع روسیه یادآور شده است که در چارچوب تلاش‌های بین‌المللی برای ارائه کمک به بازگشت پناهجویان سوری به این کشور، توافقاتی با دولت سوریه در زمینه ایجاد چنین مرکزی صورت گرفته و از جمله وظایف آن کنترل روند بازگشت پناهجویان به محل‌های استقرار دائمی از خارج از این کشور و همچنین سازماندهی دریافت و توزیع کمک‌های انسان دوستانه و ایجاد شرایط مناسب تر برای ارائه خدمات اجتماعی و درمانی به آنهاست.

به منظور هماهنگی فعالیت این مرکز، وزارت دفاع و وزارت امور خارجه روسیه با یکدیگر همکاری خواهند داشت. کنترل این مرکز بر عهده نظامیان روسی خواهد بود، ولی آنها برای همکاری با شرکای بین المللی در این زمینه نیز آمادگی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما