شناسهٔ خبر: 26810994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیری که به مساله جوانان اهمیت نمی دهد بدون تردید با اولویت های کشور هم آشنا نیست

بیست و پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان به ریاست معاون استاندار در ارومیه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بیست و پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که صبح چهارشنبه 27 تیرماه با حضور اعضای این ستاد در محل استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه مساله جوانان باید دغدغه همه مدیران باشد افزود: مدیری که به مساله جوانان اهمیت نمی دهد بدون تردید با اولویت های کشور هم آشنا نیست.

رادفر در ادامه بر ضرورت حضور مدیران در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان تاکید کرد و گفت: مساله جوانان به قدری دارای اهمیت است که انتظار می رود مدیران شخصا در جلسات ستاد حضور داشته باشند؛ از جلسه آتی ستاد حضور نماینده یا کارشناس به نیابت از شخص مدیر قابل قبول نیست.
وی همچنین خواستار احصاء و اولویت بندی مسائل و مشکلات جوانان استان جهت طرح در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شد و گفت: موضوع جلسات ستاد باید مشخص باشد و همه اعضا حول یک موضوع مشخص ایده و راهکار ارائه دهند تا بتوانیم به یک جمع بندی مشخصی برای حل مشکلات مختلف جوانان برسیم.
معاون استاندار در ادامه سخنان خود گفت: جوانان خودشان نیز باید در امر اشتغال زایی و ایجاد فرصت های شغلی مشارکت داشته باشند و در این خصوص طرح ها و ایده ها خود را ارائه دهند.
رادفر با بیان اینکه استخدام های دولتی به هیچ وجه پاسخگوی اشتغال جوانان نیست، افزود: باید با تقویت بخش خصوصی و حمایت از طرح های کارآفرینی زمینه حضور و اشتغال جوانان در بخش های مختلف غیر دولتی نیز فراهم شود.
رادفر بر لزوم امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: هر چه یاس و ناامیدی در جامعه بیشتر شود توان و انگیزه برای ادامه کار از دست خواهد رفت.
در ابتدای این جلسه محمدحسین حسنی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی به طرح های جوانان گفت: بر اساس نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری و برنامه های دولت و در راستای حمایت از کالای ایرانی و اشتغال جوانان، ستاد بر مبنای 4 محور فعالیت های ستادی و برگزاری جلسات ستاد ساماندهی، آموزش درخصوص اشتغال و کارآفرینی، صدور مجور برای سازمان های مردم نهاد و اعطای تسهیلات برای طرح های اشتغال زایی فعالیت می کند و امسال نیز تاکنون 400 میلیون پرداخت شده است.
آخوندزاده مدیرکل صندوق کارآفرینی امید هم گفت: براساس تفاهم نامه ای که با وزارت ورزش و جوانان، تسهیلاتی برای طرح های جوانان در نظر گرفته شده که تاکنون از 28 طرح ارائه شده، 8 فقره طرح نهایی و تسهیلات به میزان 405 میلیون تومان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: اعتبار مدنظر برای استان آذربایجان غربی یک میلیارد و 980میلیون تومان بوده است که وزارت ورزش قول افزایش یک میلیاردی آن را نیز داده و ما توانایی حمایت از طرح های اشتغالزایی را خواهیم داشت.
مدیرکل صندوق کارآفرینی امید خاطر نشان کرد: ضریب اشتغال هر طرح اشتغالزایی 1.2 نفر است که برای 8 طرح تایید شده، بالغ بر 15 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه برای اشتغال جوانان در حوزه وظایف تعریف شده خود تلاش می کنیم، و تعامل نزدیکی با دستگاه های مسئول بخصوص صندوق کارآفرینی امید داریم گفت: خود ما از شرایط کنونی رنج می بریم و بر این اساس با عزمی جدی و میزان حساسیّت بالا برای اشتغال جوانان و حمایت از طرح هایشان حتی در دورافتاده ترین نقاط استان تلاش می کنیم.
وی افزود: با قولی که از وزیر گرفته ایم، اگر برای طرح های ارائه شده تسهیلات پرداخت، کنیم برای 43 طرح دیگر نیز توان حمایت خواهیم داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: انشاءالله شهریورماه، خروجی و نتایج طرح ها و تسهیلات پرداختی به آنها را اعلام خواهیم کرد.
در این جلسه همچنین اعضای مجمع ملّی سازمان های مردم نهاد استان آذربایجان غربی معارفه شدند.

 

نظر شما