شناسهٔ خبر: 26809813 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرعامل سابق سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز عنوان کرد؛

تغییر کاربری کوی صفاری به فضای سبز نهایی شده بود/ هر کاربری به غیر از فضای سبز برای باغ صفاری، ظلم است

نصر: مدیرعامل سابق سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز خواستار تغییر کاربری کوی مشجر صفاری به فضای سبز و تبدیل آن به پارک محلی شد و گفت: زمانی که بنده در سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز مسئولیت داشتم، دستور و نامه تغییر کاربری کوی صفاری به فضای سبز را از معاون استاندار گرفته بودم

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اجتماعی نصر، درحالی که تبریز این روزها در تابستان، میزبان گردشگران داخلی و خارجی است، خزان زودرس از شدت گرما به جان درختان پرقدمت این شهر افتاده است.

درختان پرقدمت شهر، جزء سرمایه های طبیعی و زیبای این کلانشهر محسوب می شوند که حمایت و مراقبت از این درختان وظیفه تمام مسئولان و شهروندان تبریزی است. حفظ فضای سبز شهر تحت هر شرایطی، ضروری است، لازم است تا مسوولین ادارات مختلف نیز در کنار شهروندان، باید به فکر حفظ فضای سبز شهر باشند.

گفتنی است درختان کهنسال محوطه مشجر کوی صفاری واقع در بلوار راه آهن، با مساحتی حدود 11 هزار متر مربع و با درختانی تنومند، متعلق به یکی از نهادهای دولتی است که متاسفانه به دلایل نامعلوم نسبت به حفظ و نگهداری فضای سبز آن بی اهمیت و بی توجه هستند و مدتی است که درختان آن در این شدت از گرمای تابستان از آبیاری محروم مانده اند و با بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.

مدیرعامل سابق سازمان پارک ها و فضای سبز در گفتگو با «نصر»، به راکد ماندن چندین ساله پرونده تغییر کاربری کوی صفاری به فضای سبز اشاره کرد و گفت: زمانی که بنده در سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز مسئولیت داشتم، دستور و نامه تغییر کاربری کوی صفاری به فضای سبز را از معاون استاندار گرفته بودم و به همراه امضای شهردار شخصاً به دست مدیرکل راه و شهرسازی وقت رساندم و خواستار پیگیری جدی آن شدم.

"محمدحسین حسن زاده" اظهار کرد: هرگونه کاربری به غیر از کاربری فضای سبز در منطقه نصف راه باتوجه به اینکه تبدیل آن منطقه به یک فضای سبز کاربری هیچگونه نابسامانی ترافیکی یا بصری برای شهر نخواهد داشت، دور از انصاف و ظلم است؛ چرا که بهترین کاربری که می توان برای آن جا تعریف کرد همان کاریری فضای سبز است و یکی از الزامات و نیاز شهر است.

وی با بیان اینکه کوی صفاری به دلیل مالکیت اداری جنبه حقوقی به خود گرفته است، اذعان کرد: آن مکان به دلیل اینکه جزو اراضی تحت مالکیت اداره کل راه و شهرسازی است و نه اراضی ملی، بیشتر جنبه حقوقی به خود گرفته است ولی اگر جزو اراضی ملی بود خیلی راحت تر می توانستیم دستور استاندار، معاون استاندار و شهرداری را عملی کنیم.

حسن زاده افزود: از دیگر دلایلی که ممکن است منجر به راکد ماندن پرونده تغییر کاربری کوی صفاری به فضای سبز باشد، کمبود اعتبارات و منابع مالی دستگاه های دولتی است و هر دستگاهی می خواهد با در دست داشتن و یا استفاده از دارایی ها و اراضی خود منجر به افزایش ارزش افزوده اراضی خود توسط تغییر کاربری ها شوند.

وی ادامه داد: منافع عمومی و شهری ایجاب می کند که علاوه بر چشم پوشی کردن از منابع متصور، با در نظر گرفتتن منافع شهری و شهروندی و همچنین نظر استاندار و معاون عمرانی استاندار آن مکا نرا به کاربری فضای سبز تبدیل کنند.

حسن زاده در پایان گفت: این تغییر کاربری می تواند به کمک شهرداری و استانداری و ایجاد یک راه حل توافقی و قانونی نیز تحقق یابد.

انتهای پیام/

نظر شما