شناسهٔ خبر: 26808782 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

سیدابراهیم رئیسی در اختتامیه «جایزه جهانی گوهرشاد»:

بدون نقش‌آفرینی زنان تحولات اجتماعی رقم نخواهد خورد

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: زنان فرهیخته باید در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشند و بدون نقش‌آفرینی زنان تحولات فرهنگی و اجتماعی رقم نخواهد خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مراسم اختتامیه سومین دوره «جایزه جهانی گوهرشاد» با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم طی سخنانی خاطرنشان کرد: «زنان فرهیخته باید در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشند و بدون نقش‌آفرینی زنان، تحولات فرهنگی و اجتماعی رقم نخواهد خورد. بسیاری مدعی نیکی در عالم هستند اما شاخصی که ما برای نیکی داریم نشأت‌گرفته از اندیشه و‌انگیزه نیکو بوده است. جایزه جهانی گوهرشاد به‌عنوان حرکتی نمادین با نام یک بانوی فرهیخته که در کنار مضجع شریف و مطهر حضرت رضا(ع) می‌درخشد، برای درخشش هرچه بیشتر نیکوکاری در بین بانوان رقم‌خورده و سال به سال عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود.»

رئیسی تصریح کرد: «دو وظیفه مشترک برای زنان و مردان در راه رسیدن به کمال یکسان بوده و زنان در خانه و خانواده و خیرات همیشه نقش‌آفرینند و گوی سبقت را در دست دارند.»

وی با اشاره به اینکه موقعیت و هویت زن از سمت غرب مورد ستم و ترور از سوی مستکبران قرار گرفته است، تاکید کرد: «حق زن در رسیدن به جایگاه والای خود از سوی جامعه مغرب‌زمین گرفته‌شده و مدعی حقوق زن است که بیشترین ظلم را به جایگاه زن می‌کند و زنان فرهیخته باید در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشند و بدون نقش‌آفرینی زنان تحولات فرهنگی و اجتماعی رقم نخواهد خورد.»

نظر شما