شناسهٔ خبر: 26807493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد بوریس جانسون از ترزا می در پارلمان انگلیس

وزیر خارجه پیشین انگلیس برابر نمایندگان پارلمان این کشور حاضر شد و دلایل کناره گیری خود از دولت ترزا می را توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، بوریس جانسون -- وزیر خارجه پیشین انگلیس -- برابر نمایندگان پارلمان این کشور حاضر شد و دلایل کناره گیری خود از دولت را توضیح داد.

بر این اساس، جانسون که با کناره‌گیری از سمت خود به بحران برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) دامن زده بود در برابر نمایندگان پارلمان این کشور حاضر شد و دلایل خروج خود از دولت را توضیح داد.

جانسون با بر شمردن اقدامات ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای اجرایی کردن برکسیت گفت: «با گذشت 18 ماه از تعیین چشم‌انداز خروج از اتحادیه اروپا توسط کابینه، هیچ‌گاه نتوانستیم آن را تبدیل به ابزاری برای مذاکره با اتحادیه اروپا کنیم.»

کناره‌گیری جانسون که از حامیان سرسخت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود، تنها یک روز بعد از استعفای دیوید دیویس، وزیر برکسیت روی داد. جانسون در حضور نمایندگان پارلمان گفت: «توافق موسوم به چکرز برزخی است که بر آن پایانی نخواهد بود.»

«توافق چکرز» سندی است برای همکاری نزدیک تجاری با اتحادیه اروپا بعد از خروج کامل بریتانیا که توسط کابینه ترزا می‌ بعد از بن‌بست مذاکرات با اتحادیه اروپا امضاء شد. استعفای بوریس جانسون و وزیر برکسیت بعد از امضای «توافق چکرز» صورت گرفت.

وزیر خارجه مستعفی انگلیس با انتقاد از نخست وزیر این کشور گفت وی از « برکسیت تنها یک نام باقی‌ گذاشته است.»

آقای جانسون همچنین تاکید کرد «هنوز برای نجات برکسیت وقت هست.» بوریس جانسون با اشاره به اینکه انگلیس یک‌ بار مسیر مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا را تغییر داده گفت :«ما هنوز در این مذاکرات فرصت داریم. ما می‌توانیم دوباره جهت مذاکرات را عوض کنیم.» بوریس جانسون دو سال تصدی وزارت خارجه انگلیس را بر عهده داشت.

انتهای پیام/

تنش جدید در کابینه دولت انگلیس بخاطر برکسیت

برچسب‌ها:

نظر شما