شناسهٔ خبر: 26807324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

رایزنی سفیر ایران در آژانس انرژی اتمی

ایسنا: سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، با سفیران فرانسه، ایتالیا، چین، اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک در سازمان‌های بین‌المللی و همچنین برجام گفت‌وگو کرد.

حضور مستشاران ایرانی متکی به توافق دمشق

ایرنا: «حسین جابری انصاری» پس از دیدار با «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در جمع خبرنگاران در بیروت تاکید کرد: «نیروهای ایرانی در سوریه «مستشاری» هستند و در هر کجا که باشند از جنوب و شمال تا غرب و شرق سوریه، بر اساس خواست دولت سوریه و نیاز آن برای مبارزه با تروریسم حضور دارند. » دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور سیاسی تصریح کرد: «آینده حضور نیروهای ایرانی مشروط و متکی به توافقی است که بین دو دولت ایران و سوریه شکل می‌گیرد.»

تهران در تدارک نشست سفرای ایران

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر اظهار داشت: نخستین سمینار سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت دوازدهم، هفته آینده پس از دیدار وزیر و مدیران وزارت امور خارجه و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری و حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی رییس محترم جمهوری آغاز به کار می‌کند. همچنین روسای قوای مقننه و قضاییه نیز با حضور در این گردهمایی 
سخنرانی خواهند کرد. 

نظر شما