شناسهٔ خبر: 26805824 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -
هیأت رئیسه فراکسیون امید با روحانی دیدار می‌کند

اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس هفته آینده با رئیس‌جمهوری دیدار و گفتگو خواهند کرد.

محمدرضا تابش با بیان این خبر به ایسنا گفت: با توجه به این که اعضای فراکسیون امید مجلس در انتخابات از آقای روحانی حمایت کردند و در شرایط فعلی نقدهایی به دولت دارند، می‌خواهند پیشنهاداتی برای برون‌رفت از وضع موجود به دولت ارائه کنند؛ از مدت‌ها پیش پیگیر دیدار با رئیس‌جمهوری بودیم که بر اساس هماهنگی‌ها، این دیدار دوشنبه هفته آینده انجام می‌شود.

به گفته وی، در این دیدار اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید و اعضای فراکسیون امید در هیات رئیسه مجلس حضور خواهند داشت.

خدمات دندانپزشکی گران نمی شود

رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، از عدم افزایش تعرفه‌های دندانپزشکی خبر داد و گفت: این اقدام همکاران ما سیاست انقباضی برای آسیب‌ ندیدن مردم در شرایط اقتصادی کنونی است.

به گزارش مهر، باقر شهنی‌زاده در حاشیه اولین همایش سراسری سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ، اظهار داشت: بسیاری از کشورها از طریق آموزش موفق شده‌اند آمار پوسیدگی‌های دندانی را در کشورهای خود کاهش دهند؛ به طور مثال ‌ اگر شاخصDMF(شاخص دندان‌های پوسیده، پر شده یا کشیده) ۱۷بوده طی ۲۰سال موفق شده‌اند آن را به یک برسانند.

وی افزود: از سال ۱۳۶۰تاکنون پوسیدگی‌های دندانی در ایران افزایش یافته بطوریکه از رقم ۱.۸به حدود ۶در شاخصDMFرسیده است.

شهنی زاده تاکید کرد: چرا علی‌رغم صرف بودجه در حوزه سلامت آمار پوسیدگی‌های دندان افزایش یافته است، بیمه‌ها باید در این زمینه پوشش بیشتری داشته باشند، میزان دستمزدها و نیز خدمات مطب‌ها مدنظر دولت قرار گیرد.

وی از اطلاعیه رسمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران برای حمایت از مردم خبر داد و گفت: براساس این اطلاعیه دندانپزشکان قرار بر این شده که همکاران ما به دلیل افزایش قیمت تجهیزات پزشکی و کاهش ارز ریال و افزایش دلار سیاست‌های انقباضی اتخاذ کنند و قیمت‌ها و تعرفه‌ها را بالا نبرند یا حدالمقدور کمتر این تعرفه‌ها را افزایش دهند چرا که یک بسیج ملی برای عبور از این شرایط در کشور نیاز داریم .

افزایش آلاینده اُزن در تهران

سرپرست گروه “سلامت هوا” مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: افزایش آلاینده ازن در هوای تهران برای عموم مردم نگران کننده نیست و فقط گروه‌های حساس باید فعالیت خود را کاهش دهند.

دکتر عباس شاهسونی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اخباری که درباره افزایش آلاینده ازن در هوای تهران منتشر شده، توضیح داد و گفت: ازن آلاینده ثانویه است. آلاینده‌های اولیه مانند ذرات معلق همان طور که تولید می‌شوند، مستقیم وارد اتمسفر می‌شوند. برخی آلاینده‌ها نیز مانند ازن در اثر واکنش با آلاینده‌های دیگر وارد اتمسفر می‌شوند. بالاترین غلظت ازن نسبت به سایر فصول در بعد از ظهرهای تابستان وجود دارد؛ چون شدت آن رابطه مستقیمی با میزان شدت تابش نور خورشید دارد.

شکایت های دارویی را به ۱۹۰ اطلاع دهید

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: چنانچه هموطنان نسبت به کمبود و گرانی دارو شکایتی دارند، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند.

به گزارش مهر، دکتر ایرج حریرچی در گفتگوی تلویزیونی شبکه خبر، اظهار داشت: پرونده الکترونیک سلامت یا مجموعه اطلاعات سلامت مردم از برنامه های متعددی برخوردار است که سامانه یکپارچه بهداشت «سیب» یکی از آنهاست.

وی، آغاز فعالیت سامانه سیب در مطب پزشکان را ابتدا به صورت داوطلبانه اعلام کرد و افزود: پرداختی پزشکان داوطلب در اتصال به سامانه پرونده الکترونیک سلامت به روز خواهد بود و این یکی از مزایای سامانه سلامت است.

وی از عزم جدی وزارت بهداشت و سازمات تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به شکایات مردمی خبر داد و افزود: چنانچه هموطنان نسبت به کمبود و گرانی دارو شکایتی دارند، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند. همچنین فهرست اقلام و قیمت مصوب اقلام دارویی از طریق سامانه

ifdana.fda.gov.ir در دسترس هموطنان قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما