شناسهٔ خبر: 26804006 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

320 میلیاردریال برای اشتغال در کشاورزی بوشهر جذب شد

گناوه-ایرنا- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: از مجموع 540 میلیارد ریال تسهیلات مرحله نخست اشتغال پایدار روستایی و عشایری این استان 320 میلیاردریال سهم بخش کشاورزی بود که جذب شده است.

صاحب‌خبر -

محمدتقی منوچهری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در اجرای اقتصاد مقاومتی است که حوزه کشاورزی بوشهر بدلیل داشتن ظرفیت های خوب 90 درصد از مجموع تسهیلات را به خود اختصاص داده است.
وی اظهارداشت: شهرستان گناوه در این زمنیه ازلحاظ جذب اعتبارات رتبه دوم را در بین شهرستان های 10 گانه استان بوشهر کسب کرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهربا اشاره به اینکه ایجاد شهرک های کشاورزی شیلاتی و گلخانه ای از برنامه های این سازمان و شرکت شهرک های کشاورزی است، گفت: در این ارتباط ایجاد شهرک شیلاتی در رودشور بندرریگ با تولید پرورش میگو در برنامه کاری قرار گرفته است.
وی افزود: مراحل واگذاری اراضی این شهرک به مساحت 2500 هکتار سطح زیر کشت و گنجایش تولید 10 هزا تن میگو در دست اجراست که امیدواریم سال آینده وارد مدار تولید شود.
منوچهری، پرورش ماهی در قفس را از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد و گفت: فضای مناسب برای این حرفه در ساحل گناوه وجود دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر اظهارداشت: باتوجه به هوای گرم این استان و فعال بودن واحدهای مرغداری، انتظار داریم برای جلوگیری از تلفات حتی الامکان برق این واحدها قطع نشود.
وی افزود: در استان بوشهر مورد خاصی در زمینه تلفات واحدهای مرغداری وجود نداشته است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043*

نظر شما