شناسهٔ خبر: 26803055 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعداد برگشتی‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد استان مرکزی رو به افزایش است‌

R41371/P1377/S6,73/CT11

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه تعداد برگشتی‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد استان مرکزی رو به افزایش است گفت: مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد در استان مرکزی در اسرع وقت تعطیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه,کیانوش امینی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان در ساوه با اشاره با سیاست جدید سازمان بهزیستی درخصوص مجوز مراکز ترک اعتیاد اظهار داشت: هم اکنون 31 مرکز کمپ مجاز درسطح استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند و خدمات قابل قبولی را به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به آمار مراکز سرپایی که خدمات درمانی ارایه می‌دهند و مرکز اجباری ترک اعتیاد براساس ماده 16 باید بگوییم این تعداد مراکز، جوابگوی نیاز استان در این خصوص هستند و البته به دنبال افزایش این مراکز هستیم.

امینی بیان کرد: سالیانه حدود 8 تا 10 هزار نفر از معتادان در استان مرکزی ازخدمات بهزیستی برخوردار می‌شوند و در راستای ترک یا مقابله با اعتیاد با جدیت فعالیت داریم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: مشکل عمده ما این است که تعداد برگشتی به این کمپ‌ها رو به افزایش است به گونه‌ای که ممکن است یک فرد بهبود یافته چندین بار برای بهبود مجدد به این مراکز مراجعه کند.

امینی از برنامه جدی سازمان بهزیستی در استان مرکزی برای تخصصی شدن فعالیت‌ها در حوزه ترک اعتیاد خبر داد و گفت: باتوجه به این موارد، تلاش داریم تا براساس پروتکل جدید بهزیستی مبنی بر تخصصی کردن فعالیت مراکز تعداد برگشتی‌ها به این مرکز کاهش یابد.

وی ادامه داد: براساس نشستی که با مجموعه استانداری استان مرکزی داشتیم و براساس مصوبه جدید|، تمام مراکز غیرمجاز در اسرع وقت جمع‌آوری و بسته می‌شوند.

خبر خوش رئیس بهزیستی ساوه برای معتادان بهبودیافته ‌

رئیس بهزیستی ساوه نیز گفت: برای خانواده معتادین نیازمند نیز خدمات یارانه‌ای و برای بهبود یافتگان وام اشتغال و خدمات بیمه‌ای ارائه می‌شود.

‌فاطمه آرزومند ‌با اشاره به جامعه تحت پوشش بهبود یافته سازمان بهزیستی اظهار داشت: این مرکز توسط بخش خصوصی و نخستین اعتیاد نسخین مرکزی است که سعی شده براساس پروتکل بهزیستی با بهره‌گیری از تجهیزات به روز و استفاده از کارشناسان مرتب با متراژ 2 هزار مترمربع با ظرفیت 45 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ظرفیت‌های هرمرکز 30ِ، 45 و 60 نفر بوده به ازای 30 نفز یک کارشناس و به ازای هر 15 نفر که اضافه می‌شود یک کارشناس اضافه می‌شود در این مراکز خدمات مشاوره‌ای در قالب گروه درمانی و مشاوره انگیزشی هم برای خانواده معتاد و هم شخص معتاد ارایه می‌شود.

رئیس بهزیستی ساوه تصریح کرد: برای خانواده معتادین نیازمند نیز خدمات یارانه‌ای و برای بهبود یافتگان وام اشتغال و خدمات بیمه‌ای ارائه می‌شود به طوری که در سال گذشته افزون بر 8 میلیارد ریال وام خوداشتغالی اختصاص یافت و هم اکنون 60 خانوار بهبود یافته از خدمات این مرکز برخوردار می شوند.

ارزومندببان کرد: هم اکنون 1800 نفر از خدمات مستمری‌بگیری ازاین سازمان برخوردار می شود که مجموعا 5 هزارنفر از خدمات این سازمان برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: میزان وام اشتغال به جامعه هدف حدود 30 میلیارد ریال بوده که درسال 1397 نیز حدود 25 میلیارد ریال برای این موضوع در سازمان بهزیستی و جامعه هدف سازمان در ساوه اختصاص یافته است.

رئیس بهزیستی ساوه خاطرنشان کرد: بازدید از خانواده جامعه تحت پوشش، جلسه مناسب‌سازی معابر, جلسه آموزشی اشتغال، تجلیل از مددکاران نمونه، مراسم در مهدکودک‌ها و دیدار با مسولان بخشی از برنامه‌های بهزیستی در هفته بهزیستی شهرستان ساوه بود.

انتهای پیام/ش

نظر شما