شناسهٔ خبر: 26799332 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قزوین| ۳۴ میلیون کم‌درآمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند

R41364/P1494/S6,63/CT11

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: ۳۴ میلیون نفر از افراد تحت پوشش بیمه سلامت کم‌درآمد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، طاهر موهبتی ظهر امروز در دیدار با استاندار قزوین با اشاره به اهمیت پوشش بیمه سلامت در سطح جامعه، اظهار داشت: روستاییان بیشترین جمعیت بیمه سلامت در سطح کشور را شامل می‌شوند که بیش از 22 میلیون نفر هستند.

وی بیان کرد: براساس آمارها در حال حاضر بیش از 480 هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت هستند در حالی که استان قزوین ظرفیت بیشتری در این زمینه دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور تصریح کرد: تحت پوشش قرار دادن اقشار کم‌درآمد و کم‌بضاعت در بیمه سلامت از سیاست‌های مهم و جدی بوده که در اولویت قرار دارد.

موهبتی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن افراد کم‌درآمد جامعه خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از 40 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیش از 34 میلیون نفر کم‌بضاعت هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر صندوق‌های کارکنان دولت و سایراقشار در استان‌ها زیر نظر بیمه سلامت مشغول فعالیت هستند و نرخ رشد آنها نسبت به سال‌های گذشته روند کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور عنوان کرد: خوشبختانه خدمات‌دهی درمانی در کشور از سرعت خوبی برخوردار بوده که امیدواریم در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شاهد گسترش خدمات باشیم.

موهبتی گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه درمانی در دستور کار بوده و باید مورد توجه قرار گیرد تا برخی خدمات برون‌سپاری شود.

انتهای پیام/

نظر شما