شناسهٔ خبر: 26797137 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

پرسپولیس قهرمان سوپرجام شد

صاحب‌خبر -

آرمان- به‌دلیل انصراف باشگاه استقلال از حضور در مسابقه سوپرجام، تیم پرسپولیس 3 بر صفر برنده این مسابقه ‏و قهرمان سوپرجام اعلام شد.‏

خبر قهرمانی

به گزارش سایت سازمان لیگ فوتبال ایران، به‌دلیل انصراف باشگاه استقلال از حضور در مسابقه سوپرجام، دیدار دو ‏تیم استقلال و پرسپولیس در روز 29 تیرماه 1397 برگزار نمی‌شود و طبق مقررات، تیم پرسپولیس 3 بر صفر برنده این مسابقه ‏و قهرمان سوپرجام است.‏

دلیل تصمیم سازمان لیگ

سعید فتاحی درباره جلسه‌ای که در نهایت منجر به اعلام رای سازمان لیگ مبنی بر قهرمانی پرسپولیس شد، گفت: ما در این جلسه به‌طور کلی درباره مسابقه‌هایی که قرار است در تهران برگزار شود، صحبت کردیم که سوپرجام هم بخشی از آن بود. در نهایت بر اساس انصراف استقلال از این دیدار، تصمیم گرفته شد پرسپولیس به‌عنوان برنده این دیدار و قهرمان سوپرجام اعلام شود. رئیس کمیه مسابقه‌های سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا استقلال به‌خاطر انصراف از سوپرجام جریمه می‌شود، گفت: پرونده استقلال را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کردیم تا درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند. او درباره ادعای استقلالی‌ها مبنی بر اینکه نامه‌ای درباره انصراف از سوپرجام به سازمان لیگ ارسال نکرده‌اند، اظهار کرد: در جلسه آقای ملکی از استقلال حضور داشت و ما هم بر اساس نامه‌ای که افتخاری به سازمان لیگ ارسال کرده بود درباره سوپرجام تصمیم‌گیری کردیم. افتخاری در آن نامه اعلام کرده بود که اگر تاریخ بازی تغییر نکند، در این بازی حضور پیدا نمی‌کنند. ما در این جلسه موضوع تعویق سوپرجام را بررسی کردیم اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدیم. اگر این دو تیم خواهان برگزاری این دیدار در تاریخ دیگری بودند، باید بدون حضور ملی‌پوشان‌شان به میدان می‌رفتند.

واکنش استقلال

باشگاه استقلال به اعلام قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام توسط سازمان لیگ واکنش نشان داد. باشگاه استقلال اعلام کرد: سازمان لیگ فوتبال ایران با بیان اینکه استقلال از حضور در سوپرجام انصراف داده، اعلام کرد این تیم بازنده این مسابقه است؛ اما متن نامه‌های باشگاه استقلال به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ که در ادامه منتشر می‌شود، موضوع دیگری را نشان می‌دهد. در این نامه‌ها باشگاه استقلال به صراحت برای تغییر زمان دیدار درخواست کرده بود و از حضور در این بازی انصراف نداده اما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در تصمیمی عجولانه روز سه‌شنبه خبر از قهرمانی پرسپولیس دادند. سرمربی استقلال نیز پیش از این به‌صورت رسمی اعلام کرده بود که ما خواهان برگزاری بازی در زمان دیگری هستیم نه لغو آن و این تصمیم سازمان لیگ کاملا عجولانه است.

تماس با سلطانی‌فر؟!

پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره اینکه سازمان لیگ اعلام کرده که به‌دلیل انصراف استقلال از حضور در سوپرجام بازی سه بر صفر به‌سود پرسپولیس شده و این تیم قهرمان است، اظهار کرد: از مدت‌ها قبل، به‌دلیل حضور بازیکنان اصلی‌مان در جام‌جهانی 2018 روسیه و مصدومیت احتمالی بازیکنان برای حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، درخواست تعویق سوپرجام را داده بودیم. وی افزود: استقلال همیشه با تیم‌ملی و سازمان لیگ همکاری کرده و روزبه چشمی مدافع ما در تیم‌ملی مصدوم شد. برای اینکه استقلال با مصدومیت‌های بیشتر در آسیا به میدان نرود، تقاضای تعویق سوپرجام را داده بودیم. ضمن اینکه، افتخاری به‌عنوان مدیرعامل باشگاه به مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان این موضوع را اطلاع داده و وزیر ورزش هم با درخواست ما موافقت کرد. ایشان از آقای افتخاری درخواست کردند که نامه‌نگاری‌های لازم را با سازمان لیگ انجام دهند، چرا که جابه‌جایی بازی به‌دلیل حضور استقلال و پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا منطقی است. معاون ورزشی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: استقلال با داشتن بازیکنان خوب و سرمربی خوبی چون وینفرد شفر نگرانی بابت دربی ندارد و حرف ما این بود که برگزاری بازی در تاریخ 29 تیرماه مصدومیت‌های احتمالی ایجاد خواهد کرد، به همین خاطر، تقاضای تعویق دربی را کرده تا استقلال و پرسپولیس بازی جذاب و دیدنی برابر هم انجام دهند. «تقاضای ما تعویق دربی بود و از سازمان لیگ خواستیم که به‌خاطر شرایط استقلال، نگاه ملی داشته باشد.»، توفیقی با بیان این جمله به تسنیم گفت: از سازمان لیگ می‌خواهیم هرچه سریع‌تر این تصمیم (اعلام نتیجه بازی به‌سود پرسپولیس) را تغییر دهد، تصمیمی که باعث ناراحتی خانواده بزرگ استقلال شده است. تصمیم سازمان لیگ ارتباطی به ما ندارد. خانواده فوتبال! خانواده استقلال! تاکید می‌کنیم ما انصراف نداده‌ایم بلکه خواستار برگزاری بازی در زمان دیگری شده‌ایم.

تکذب وزارت ورزش

به‌دنبال درج اخباری در مورد تماس مدیرعامل استقلال با وزارت ورزش و جوانان در مورد بازی سوپر جام باشگاه‌های ایران ، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد هیچ تماسی در این مورد گرفته نشده و تصمیم‌گیری در مورد مسابقه سوپر جام در حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است و این وزارتخانه دخالتی نداشته و ندارد.

قهرمان بدون بازی!

مشاور سرپرست باشگاه پرسپولیس توضیحاتی درباره قهرمانی این باشگاه در سوپرجام اعلام کرد. حسین خبیری درباره اعلام خبر قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام توسط سازمان لیگ اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور نمایندگان باشگاه استقلال و پرسپولیس و مسئولان سازمان لیگ برگزار شد که در نهایت این تصمیم را اتخاذ کردند. از باشگاه پرسپولیس هم آقای حاجی بیگی و گرشاسبی به جلسه رفته بودند.او در ادامه اضافه کرد: برخی می‌گفتند ما باید به زمین فوتبال برویم و زمانی که استقلال در زمین مسابقه حاضر نشد، به‌عنوان برنده مسابقه معرفی شویم اما باید بگویم با توجه به اینکه استقلال کتبا به سازمان اعلام کرده در مسابقه سوپرجام شرکت نمی‌کند،مسئولان این سازمان هم بر اساس این نامه انصراف، پرسپولیس را به‌عنوان برنده این مسابقه اعلام کردند و به همین خاطر دیگر نیازی نیست به زمین مسابقه برویم و منتظر باشیم تیم حریف بیاید.

نظر شما