شناسهٔ خبر: 26797110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح دو مرکز خدمات درمانی و مشاوره در قزوین

دو مرکز خدمات و مشاوره ژنتیک و روانشناسی مربوط به بخش خصوصی امروز در قزوین افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان گفت: در استان یک مرکز دولتی و ۶ مرکز غیر دولتی، خدمات و مشاوره ژنتیک ارائه می‌دهند و پارسال بیش از ۴ هزار نفر به این مراکز مراجعه خدمات درمانی و مشاوره‌ای دریافت کردند.

وارثی افزود: پارسال ۳۰ هزار نفر در ۴۰ مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی خدمات مشاوره در حوزه خانواده، کودک، تحصیل و اعتیاد دریافت کردند.

مینو رفیعی، معاون پیشگیری از معلولیت‌ها سازمان بهزیستی کشور در این مراسم مشاوره ژنتیک را یکی از برنامه‌های مهم سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها بیان کرد.

رفیعی گفت : افرادی که ازدواج‌های خطرناک فامیلی کرده اند و خانواده‌های دارای اعضای معلول و یا فرزند دارای بیماری مادرزادی ناشناخته، زنان بالای ۳۵ سال و مردان بالای ۵۰ سال که قصد فرزند آوری دارند، مشاوره ژنتیک برای آنان ضروری است.

وی اضافه کرد: مشاوره ژنتیک یک فرآیند تخصصی است که در آن خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رفیعی افزود: پس از تکمیل پرونده در صورت نیاز آزمایش‌هایی تجویز می‌شود.

وی انجام غربالگری شنوایی در بدو تولد و برنامه پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ سال را از دیگر برنامه‌های بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت نام برد.

بریمانی، رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور هم گفت: مددجویان میتوانند با شماره گیری کد#۱۲۳*۴* و اپلیکیشن دولت همراه وضعیت پرداخت‌ها را پیگیری کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

بریمانی اضافه کرد: مراجعان همچنین میتوانند درخواست‌های خود را از طریق آدرس الکترونیکی request.behzisti.ir ثبت کنند.
انتهای پیام/

راه اندازی مرکز خدمات و مشاوره ژنتیک و کلنیک خدمات روانشناسی

نظر شما