شناسهٔ خبر: 26796699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرزایی‎‌نیکو پاسخ داد:

آیا پالرمو همان ترکمانچای است؟/جای بررسی پالرمو دیگر در مجلس نیست

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد ظاهرا تفکر اول که میگفت پالرمو همان ترکمانچای است غالب است، مگر اینکه سران کشور به این نتیجه برسند که مسئله حیاتی است.

صاحب‌خبر -

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو)» و ارتباط آن با FATF، گفت: باید اذعان کرد که دو تفکر در این خصوص وجود دارد؛ عده ای می گوید مهم نیست و عدم تصویب آنها در هیچ امری خدشه وارد نمی کند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: افراد دیگری نیز اعتقاد دارند تمام معضلات بانکی و غیره بر این مبنا است از این رو تصویب آنها می تواند برطرف کنده مشکلات باشد.

وی اعتقاد دارد ظاهرا تفکر اول که میگفت پالرمو همان ترکمانچای است غالب است، مگر اینکه سران کشور به این نتیجه برسند که مسئله حیاتی است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه صلاح ملک خویش خسروان دانند زیرا ظاهرا نمایندگان اراده ای در تصمیم سازی و تصمیم گیری ندارند، تصریح کرد: تصور می کنم با جو و وضعیتی که بر مجلس شورای اسلامی حاکم است، قوه مقننه برشی برای به نتیجه رسیدن این موضوع نداشته باشد؛ در واقع جای بررسی آنها دیگر در مجلس نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: باید اذعان کرد نهایتا اگر تصویب این موارد برای کشور حیاتی باشد و به ارتباطات در عرصه بین المللی کمک کند، باید این مهم در کارگروه و جلسه ای که رهبر انقلاب دستور داده سران با همدیگر به جمع بندی برسند بررسی شود زیرا آنها حق قانونگذاری دارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها راه همین است و بعید می دانم راه دیگری باشد، خاطرنشان کرد: البته باید یادآور شد «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم» موضوع اصلی است که فعلا به مدت 2 ماه مسکوت مانده است لذا اگر آن هم دچار همین مخمسه شود باید فکر دیگری کرد./

پایان پیام

نظر شما