شناسهٔ خبر: 26794023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

روحیه ایثارگری و بصیرت را باید به جامعه تزریق کرد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری کرمان گفت: در شرایطی که دشمن تلاش دارد با جنگ اقتصادی بر کشور فشار وارد کند، باید روحیه ایثارگری و بصیرت را در مردم تزریق و در این راستا شرایط دوران دفاع مقدس را تبیین و تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حمید ملانوری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری، امروز ( 27 تیر ) در جلسه شورای سیاست گذاری کنگره شهدای استان گفت: بر کسی پوشیده نیست که برترین چهره های تاریخ، شهدا هستند چراکه بهترین سرمایه خود را برای عظمت کشور تقدیم کردند و هرچه داریم از ایثارگری آنان است لذا آنچه که موجب اقتدار کشور شده است، فداکاری این بزرگواران است.

 

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدا جدا از اینکه موجب نگه داشتن یاد و خاطره شهدا می شود، عاملی جهت بازخوانی بخشی از تاریخ این کشور است، ابراز داشت: حتماً باید جوانان و مردم درک کنند در کنار ظرفیت های مختلف این کشور، انسان های ارزشمند و پر تلاشی وجود داشتند و دارند که مسیر را هموار کردند تا این کشور رو به جلو حرکت کند.

 

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان این مطلب که ادامه حرکت کشور باید مبتنی بر سیره و الگوی شهدا باشد تا سربلند شویم، اظهار داشت: امروز در فضایی زندگی می کنیم که شهدا و خانواده های آنان به خوبی در همه جا همانند نور خورشید طنین انداز است و به آنچه که باید توجه شود این است که این انوار درخشان باید به نسل های بعدی منتقل شود؛ بنابراین باید فرهنگ شهادت و انقلاب به وسیله همین کنگره ها به نسل های بعدی منتقل شود و غبار فراموشی بر جریان ایثارگری ننشیند.

 

ملانوری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مسائل اقتصادی و وجود جنگ اقتصادی، خاطرنشان کرد: دشمنان ما امروز جنگ اقتصادی را محور قرار داده اند و تلاش دارند بر کشور فشار وارد کنند لذا  باید در این زمینه روحیه ایثارگری و بصیرت را در  مردم تزریق کرد و تحقق این امر از طریق تبیین و تشریح شرایط گذشته امکان پذیر است و برگزاری چنین کنگره هایی به تحقق این امر کمک وافری می کند.

  

وی نتیجه برگزاری این کنگره را تقویت همدلی، روحیه کار، ایثارگری، نشاط در کسب و کار، خودباوری و بصیرت در جامعه عنوان کرد و افزود: به طور کلی برگزاری این کنگره ها موجب استقلال، پویایی و عظمت جمهوری اسلامی می شود.

 

نظر شما