شناسهٔ خبر: 26793968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ثبت نام ۲۵۰۰ خادم یار در استان سمنان

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان از ثبت نام ۲هزار و ۵۰۰ خادم یار در این استان نیز خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۰۰ نفر تاکنون گزینش شده و ۱۵۰ نفر از خادم یاران نیز در لیست خادمان کشیک حرم رضوی قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ، علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و حضرت امام رضا (علیه السلام) گفت: به مناسبت این ایام توزیع بیش از 596 بسته ارزاق عمومی بین نیازمندان در برنامه این دفتر قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه  توجه به گفتار، کردار و شخصیت فراانسانی امام رضا(علیه السلام) برای رفع مشکلات مردم نیاز جامعه کنونی ایران اسلامی است و ایران اسلامی عظمت و سروری خود را در نظام بین المللی مدیون امام رضا(علیه السلام) است اضافه کرد: شناسایی محرومین و توجه به منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی از برنامه های اولویت‌دار آستان قدس رضوی در سراسر کشور است.

 

خسروی از اعزام و زیارت بیش از یک هزار و 800 زائر اولی استان سمنان به مشهد مقدس خبر داد وگفت: این افراد شامل محرومان و افرادی است که تاکنون به زیارت حرم حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) مشرف نشده بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی آمادگی دارد افرادی که بیش از 40 سال سن دارند و تاکنون موفق به زیارت امام رضا(ع) نشدند را به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام کند.

 

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان اعزام گروههای جهادی در قالب دو گروه 50 نفر به منطقه محروم طرود در شهرستان شاهرود را از دیگر برنامه های دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان بیان و اذعان داشت: شناسایی 800 نفر از بیماران نیازمند و ارائه خدمات درمانی به آنان نیز از دیگر برنامه های این دفتر بوده است.

 

وی، انتقال خدمات آستان قدس رضوی به سایر استانهای کشور را از اهداف آستان قدس رضوی بیان کرد و گفت: توزیع گوشت دام های نذری در قالب طرح عقیقه فرزندان به تعداد بیش از 100 راس نیز که نذر امام رضا (علیه السلام) بوده است نیز در این استان اجرایی شده است.

 

خسروی تصریح کرد: تشکیل بزرگ‌ترین تشکل اجتماعی پس از بسیج در مساجد نیز از خدمات دیگر آستان قدس رضوی است.

 

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان ادامه داد: اجرای طرح جامع خادم یاری مهم‌ترین برنامه این نهاد در استان سمنان بود که عده‌ای از افراد مسئولیت‌هایی در بخش‌ها مختلف به‌عنوان خادم یار تقبل کرده و به مردم خدمات خود را با توجه به نوع مسئولیت ارائه می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه خادم یارانی که در سطح استان به مردم محروم و مستضعف خدمت می‌کنند می‌توانند پس از مدتی به‌عنوان خادم افتخاری امام رضا (علیه السلام) نیز در آستان قدس خدمت کنند بیان کرد: تقریباً هشت مسئولیت برای خادم یاران تعریف‌شده است.

 

خسروی عرصه‌های فرهنگی، زیارت اولی، اطعام و پذیرایی از مستمندان، بهداشت و درمان، وقف و نصر را از مهم‌ترین بخش‌های فعالیتی خادم یاران برشمرد و افزود: تمامی فعالیت‌های خادم یاران در این راستا با محوریت مساجد برنامه‌ریزی‌شده است.

 

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان سمنان تاکید کرد: آستان قدس رضوی به دنبال موازی کاری با سایر نهادها و دستگاه ها نیست.

 

نظر شما