شناسهٔ خبر: 26793865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حضور دو کاروان خادمان رضوی به استان سمنان

مسئول ستاد برگزاری جشن های زیر سایه خورشید استان سمنان گفت: این استان از امروز میزبان دو کاروان خادمان رضوی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام حسنعلی عربی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه هر کاروان متشکل از یک نفر روحانی، یک مداح اهل بیت (علیه السلام) و دو خادم رضوی هستند گفت: یک نفر نیز به عنوان مسئول این دو کاروان را همراهی می کند.

 

وی به ورود این خادمان رضوی از امروز 27 تیر ماه به استان سمنان اشاره داشت وگفت: برنامه های خادمان رضوی از 28 تیر در این استان آغاز می شود.

 

عربی با بیان اینکه کاروان اول شامل چهارنفرروزهای 28 و29 تیرماه در شهرستان مهدیشهر، 30تیردر گرمسار،31تیر در آرادان واول ودوم وسوم مرداد در شهرستان میامی حضور می یابند اضافه کرد: کاروان دوم نیز در روز 28 تیر به شهرستان سمنان،29 تیربه سرخه،30 تیربه سمنان،31 تیر واول مردادبه دامغان و دوم و سوم تیر به شهرستان شاهرود سفر می کنند.

 

مسئول ستاد برگزاری جشن های زیر سایه خورشید استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، خادمان رضوی در برنامه دهه کرامت امسال با بازدید از کارخانجات در میان کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی نیز حضور می یابند.

 

وی، حضور در بیمارستانها و عیادت از بیماران، دیدار با محرومان و خانواده شهدا ، تجلیل از امامزادگان وبقاع متبرکه، بازدید واجرای برنامه در اردوگاه زندانیان، دیدار با نماینده ولی فقیه ومسئولان استانی، حضور در برنامه زنده تلویزیونی و شرکت در جشن های ویژه دهه کرامت را از دیگر برنامه های سفر خادمان رضوی به استان سمنان برشمرد.

 

عربی گفت: خادمان رضوی در مدت اقامت در این استان به شهرهای مختلف و نیز روستاهایی که تاکنون سفر نکرده اند نیز عزیمت می کنند و در برنامه های مختلف حضور می یابند.

 

مسئول ستاد برگزاری جشن های زیر سایه خورشید استان سمنان نهضت خدمت رسانی به محرومان ومستضعفین،ترویج معارف قرآنی واهل بیت(علیه السلام)در کشور وجهان اسلام و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور را مهمترین اهداف برگزاری جشن های زیر سایه خورشید اعلام کرد وگفت: در مجموع این دو کاروان 70 برنامه را در مدت اقامت خود دراستان سمنان برگزار می کنند.

 

وی به  نقش جشن های «زیر سایه خورشید» در ترویج فرهنگ رضوی اشاره داشت وافزود: قطعا برگزاری این جشن های ملی و معنوی گام مناسبی در راستای ترویج فرهنگ، اندیشه و سیره رضوی در سطح جامعه است که می تواند امکان آشنایی آحاد مردم را با این معارف ناب و تبیین آنها فراهم کند. 

 

عربی با بیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید مسبب انتقال فرهنگ ناب رضوی به جوانان و نوجوانان هستندادامه داد: ترویج سیره اهل‌بیت (علیه السلام) باعث مصون‌سازی جوانان و نوجوانان از تهاجمات ضد فرهنگی دشمنان می‌شود.

 

مسئول برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید»استان سمنان با اشاره به اینکه امام رضا(علیه السلام) الگويی كامل برای تمامی جهانيان است كه بايد معرفی شود، افزود: برگزاری اين گونه جشن­ ها با توجه به اینکه در سایر کشورهای دنیا نیز برگزار می شود فرصت خوبی برای معرفی سیره و روش زندگی این امام رئوف به جهانیان است.

نظر شما