شناسهٔ خبر: 26789081 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رزمایش نظامی فرانسه و قطر در سایه محاصره دوحه توسط عربستان

قطر و فرانسه در حالی رزمایش نظامی مشترکی را در آب های قطر برگزار کردند که دوحه از بیش از یک سال پیش تا کنون توسط عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین در محاصره قرار دارد و دوحه توسط این چهار کشور تحریم شده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،ارتش های قطر و فرانسه در حالی رزمایش نظامی مشترکی را در آب های قطر برگزار کردند که دوحه از بیش از یک سال پیش تا کنون توسط عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین در محاصره قرار دارد و دوحه توسط این چهار کشور تحریم شده است.

وزارت دفاع قطر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این کشور رزمایش دریایی مشترک را با فرانسه برگزار کرده است.

در این بیانیه آمده است که رزمایش مذکور به مدت 4 روز و در آبهای قطر انجام شده است.

بر اساس این بیانیه: در این رزمایش، مانورهای دریایی، حملات هوایی و پدافند، درگیری و تفتیش دریایی و پیاده کردن نیرو با استفاده از بالگرد تمرین شده است.

هدف از این رزمایش مشترک دریایی، علاوه بر توسعه روابط دو کشور، مبادله طرح های کارشناسی، ارزیابی و ارتقای سطح توانمندی نیروی دریایی قطر اعلام شده است.

فرماندهی ناوگان نیروی دریایی قطر، نیروی دریایی ویژه و نیروی هوایی قطر به همراه واحدهای نیروی دریایی فرانسوی در این مانور نظامی دریایی شرکت داشته اند.

در بیانیه مذکور با بیان اینکه این رزمایش درچارچوب توافقنامه های همکاری دو کشور در زمینه آموزش و برنامه ریزی (نظامی) صورت گرفته، به زمان شروع و پایان این رزمایش اشاره نشده است.

نزدیک به ده روز پیش نیز قطر اعلام کرد که با آمریکا رزمایش نظامی برگزار کرده است.

سال گذشته و پس از آغاز بحران خلیج فارس، قطر و آمریکا چندین بار رزمایش مشترک برگزار کردند.

 بحران  و تنش میان قطر و برخی کشورهای عربی از پنجم ژوئن 2017 با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد.

این چهار کشور همچنین با تحریم قطر یک درخواست 13 ماده ای از جمله بستن شبکه تلویزیونی الجزیره را برای بازگشت روابط به حالت عادی اعلام کردند. دوحه این اقدام و خواسته‌ها را نقض قوانین بین المللی و غیرقابل قبول خوانده است.  همچنین تا کنون میانجی گرهای برای حل این بحران به ویژه میانجی گری کویت و آمریکا نتیجه ای نداشته است و بحران خلیج فارس بدون حل باقی مانده است اگر چه امیر کویت برای حل و فصل این بحران همچنان به میانجی‌گری خود ادامه می دهد.


 

انتهای پیام

نظر شما