شناسهٔ خبر: 26787954 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در نامه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شد

توجه به تغییر ماهیت «مسجد جامع نور ولایت» از «اداری» به «عمومی»

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه آ‌زاد اسلامی بر لزوم توجه به تغییر ماهیت مسجد جامع نور ولایت از اداری به عمومی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مسجد و کانونهای مساجد خبرگزاری شبستان، چندی پیش بود که مسجد جامع نور ولایت در منطقه سوهانک با مشکلات فراوانی روبرو شد، به طوری که به دلیل همجواری این مسجد با مجتمع سوهانک کمیته امداد امام خمینی (ره) اقامه نماز برای مردم  امکانپذیر نبود.

 

به دنبال واگذاری این مجمتع به دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام حاج علی اکبری؛ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد طی نامه‌ای به فرهاد رهبر؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از وی درخواست کرد، تغییر ماهیت مسجد از «اداری» به «عمومی» مورد توجه قرار گیرد.

 

متن این نامه به شرح زیر است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر رهبر(دام عزه)

رییس محترم دانشگاه آزاد اسلامی

سلام علیکم و رحمت‌ا...

احتراما با عنایت به ابتکار و سرمایه‌گذاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در احداث مسجد جامع نور ولایت و نظر به قرار گرفتن این مسجد در حریم و فضای اداری در زمان تولیت کمیته امداد با توافق فی‌مابین کمیته و مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار بر این شد که ماهیت مسجد جامع نور ولایت از اداری به عمومی تغییر یافته و در صورت واگذاری و فروش اراضی به شخصیت حقوقی دیگر، با حفظ حقوق مسلمین در بهره‌برداری از مسجد بر اساس ضوابط مرکز رسیدگی به امور مساجد تولیت مسجد برای شخصیت حقوقی مفروض باشد که این تصمیم ارزشمند هم‌جهت با تدابیر رهبر فرزانه انقلاب (دامت برکاته) در خصوص نحوه اداره مساجد در استان تهران می‌باشد. بر این اساس مطابق ضوابط مرکز رسیدگی به امور مساجد، کد شناسه به این مسجد تعلق گرفته و امام جماعت واجد شرایط، جهت استقرار در مسجد نور ولایت، معین و منصوب گردید.

 

مطابق روال تعریف شده، مسجد و متعلقات آن در بخش عمومی دارای انتفاع مردمی می‌باشد و در بخش دانشگاهی مورد استفاده فعالیت دانشجویی خواهد بود که این فعالیت‌ها با مدیریت امام جماعت مسجد و امنای مسجد با ترکیب دو نماینده از سوی دانشگاه، یک نماینده از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد (مدیر ناحیه مربوطه) و دو نماینده از سوی اهالی و ساکنین محل (با تشخیص و معرفی امام جماعت) که مطابق ضوابط مرکز دارای حکم رسمی خواهند بود، فعالیت می‌نمایند.

 

با توجه به توقع ایجاد شده در بین اهالی محل و ضرورت انطباق فعالیت‌های این مسجد با منویات مقام معظم رهبری دستور حضرتعالی مبنی بر تسهیل این امر، راهگشا و مورد توقع و انتظار است، امیدوارم با تدبیر جنابعالی، نیت بانیان خیر این مسجد تحقق یابد.

سلامتی و توفیق روز افزون‌تان را از درگاه خداوند متعال خواستارم

محمدجواد حاج علی اکبری

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد

 

 

 

 

 

نظر شما