شناسهٔ خبر: 26786046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس میراث‌فرهنگی شاهرود:

مرحله جدید مرمت بازار تاریخی شاهرود آغاز شد

شاهرود - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شاهرود از آغاز مرحله جدید مرمت بازار تاریخی این شهر خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این راستا هزینه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حسنی صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به آغاز مرحله جدید مرمت بازار تاریخی شاهرود افزود: در این مرحله از مرمت، کار برداشت آسفالت کف، انجام عملیات سنگفرش با سنگ تراورتن به طول بیش از ۶۰ متر، برداشت کاهگل، دوغاب‌ریزی، کنف‌گذاری، انجام عملیات آجرفرش و نصب هورنو (نورگیر سقف) گنبدهای بازارچه امام حسین (ع) انجام می‌شود.

وی اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این پروژه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: سقف بازار شاهرود دارای ۱۱۵ گنبد است و از آغاز مرمت بام بازار تاریخی شاهرود تاکنون ۹۲ گنبد آن مرمت اساسی شده است و با مرمت ۱۰ گنبد بازارچه امام حسین این تعداد به ۱۰۲ گنبد می‌رسد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شاهرود با یادآوری اینکه بازار تاریخی شاهرود با قدمت ۱۵۰ سال در سال ۱۳۷۸ به شماره ۲۲۸۵ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و بیش از ۲۶۰ باب مغازه را در خود جای داده است، افزود:  این بنای تاریخی علاوه بر راسته اصلی، دارای چندین کاروانسرا، حمام، آب انبار و مدرسه است.

نظر شما