شناسهٔ خبر: 26784407 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

پرسپولیس قهرمان سوپرجام شد

سه ‌هیچ بدون دردسر

خبر خود خبر بود؛ پرسپولیس قهرمان سوپر‌جام شد! در گیر و دار این‌که استقلالی‌ها به بهانه‌های مختلف از بازی کردن در سوپر‌جام لیگ با پرسپولیس طفره می‌رفتند و حتی خبر رسید که با موافقت پرسپولیسی‌ها این بازی به تعویق افتاده است، اما ظهر روز گذشته سایت رسمی سازمان لیگ خبر داد که به دلیل انصراف باشگاه استقلال از حضور در مسابقه سوپرجام، دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در روز 29 تیرماه 1397 برگزار نمی‌شود و طبق مقررات تیم پرسپولیس 3 بر صفر برنده این مسابقه و قهرمان سوپرجام است. این خبر یعنی تمام، یعنی این‌که شکستی دیگر در کارنامه استقلالی‌ها ثبت شده است بدون این‌که در دربی به میدان بروند.

صاحب‌خبر -

در روزهای اخیر و از زمانی که پرسپولیسیها از اردوی کرواسی به ایران برگشتند تمایلشان را برای اینکه در دربی به میدان بروند اعلام کردند. اتفاقی که کار را برای مسئولان سازمان لیگ سخت کرده بود، چرا که آبی پوشان تمایلی به برگزاری این دیدار نداشتند و در تاریخ مورد نظر نیز در حال گذراندن برنامههای تمرینی در اردوی تدارکاتی خواهند بود. با توجه به این موضوع مسئولان سازمان لیگ که در دو راهی برگزاری یا لغو این بازی قرار داشتند به ناگاه تصمیم عجیبی گرفتند و طی آن پرسپولیس را به عنوان برنده این بازی اعلام کردند. آن هم در شرایطی که ظاهرا دو تیم توافق کرده بودند تا بازی در تاریخ دیگری برگزار شود، اما... با این حال پرسپولیس را باید برنده این سوپرجام دانست. شاگردان برانکو سال قبل هم تیم نفت را شکست دادند و برای دومین بار پیدرپی است که به عنوان قهرمانی در سوپرجام میرسند. نکته جالب اینکه در طول تاریخ تا به حال سابقه نداشته پرسپولیسیها با حکم فدراسیون یا سازمان لیگ برنده دربی باشند.

اعتراض باشگاه استقلال: هیچ نامهای برای انصراف ندادهایم

بهدنبال اعلام سازمان لیگ مبنی بر دریافت نامه انصراف باشگاه استقلال و بهدنبال آن، پیروزی تیم پرسپولیس در بازی سوپرجام فوتبال ایران، باشگاه استقلال اعلام کرد که هیچ نامهای مبنی بر انصراف از بازی سوپرجام به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارسال نکرده است و دو نامهای که ارسال شده برای موکول شدن بازی به زمان دیگری است نه انصراف از بازی. باشگاه استقلال دیروز تصویر دو نامهای که برای تاج و بهاروند ارسال کرده را منتشر کرد که در آن آمده بود استقلال خواهان به تعویق افتادن بازی است. حسن زمانی، عضو هیاتمدیره استقلال نیز در این باره گفت: ما هیچ انصرافی برای عدم برگزاری این بازی ندادیم، فکر میکنم سازمان لیگ به دنبال بهانه است، اگر میخواهند پرسپولیس را قهرمان کنند بصراحت بگویند آن وقت باید جواب طرفداران ما را هم بدهند. وی ادامه داد: ما با توافقی که با پرسپولیس میکنیم، تاریخ جدید این بازی را مشخص کرده و قطعا بازی را در زمان دیگری برگزار میکنیم. در همین حال، سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقههای سازمان لیگ با رد ادعای باشگاه استقلال اعلام کرد سازمان لیگ سرخود کاری نکرده و به دنبال دریافت نامه انصراف باشگاه استقلال چنین رایی را صادر کرده است. فتاحی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال به خاطر انصراف از سوپرجام جریمه میشود، گفت: پرونده استقلال را به مراجع ذیصلاح ارسال کردیم تا درباره این موضوع تصمیمگیری کنند.

رایزنی با قرمزها

در این میان شنیده شده مسئولان باشگاه استقلال با مدیران باشگاه پرسپولیس وارد مذاکره شدهاند تا بازی سوپرجام فوتبال ایران در زمان دیگری برگزار شود. اگرچه سازمان لیگ اعلام کرد که به دلیل انصراف تیم استقلال از حضور در سوپرجام، این دیدار لغو و پرسپولیس قهرمان این جام است؛ اما باشگاه استقلال که نمیتوانست در تاریخ 29 تیر بازی کند، بهدنبال آن است که بازی در زمان دیگری برگزار شود.

محدودیتهای سازمان لیگ

گرچه استقلال در تلاش است حکم قهرمانی پرسپولیس در بازی سوپرجام را بشکند؛ اما احتمال برگشتن این رای تقریبا صفر درصد است. سازمان لیگ به دلیل تقویم فشرده این فصل و برگزاری دو بازی تیمهای سرخابی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب و همینطور جامملتهای آسیا که در امارات برگزار میشود، امکان برگزاری بازی در هیچ تاریخ دیگری ندارد.

نظر شما